زمان ثبت‌نام در الکام استارز تا ۲۰ دی تمدید شد

یک‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست‌‌جمهوری جزئیات حمایت از تیم‌های برنده در دوره‌ی ششم الکام‌استارز و تمدید مهلت ثبت‌نام در این رویداد را اعلام کرد.
تبلیغات

امروز، ۱۴ دی، دومین نشست خبری الکام‌استارز آنلاین برگزار و جزئیات حمایت از تیم‌های برنده الکام‌استارز ششم شرح داده شد.

حمایت‌های ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

در نشست امروز، دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های ستاد را به سه بخش عمده تقسیم کرد:

  • بخش اول به مسابقه‌ی اصلی الکام‌استارز مربوط است که به هر ۱۵ تیم استارتاپی برتر مسابقه، ۱۰ میلیون تومان جایزه می‌دهد. از بین این ۱۵ تیم، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از ۱۰ تیم حمایت خواهد کرد و جایز‌ه‌ی ۵ تیم فعال در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، زنجیره‌ی بلوکی، فناوری مجازی‌سازی و ارائه‌ی راهکار در حوزه‌ی کرونارا ستاد تأمین خواهد کرد.
  • بخش دوم پرداخت تسهیلات ۵۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی برای ۱۵ تیم برنده است. این تسهیلات به شرکت‌های استارتاپی تعلق می‌گیرد که ایده‌ای دارند و می‌خواهند این ایده را پیاده کنند و به مرحله‌ی محصول برسانند و در‌واقع، وارد مرحله‌ی شتاب‌دهی شوند. بر‌این‌اساس، ۱۰ تیم اول حداکثر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قابل‌تبدیل و بلاعوض می‌گیرند و ۵ تیم دیگر که در حوزه‌های نوظهور امکان جذب سرمایه‌ پیدا کرده‌اند، ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قابل‌تبدیل و بلاعوض دریافت می‌کنند.
  • در بخش سوم این ستاد با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی برای برندگان الکام استارز امکان جذب سرمایه در پاویونی به نام «استارز اینوست» را فراهم می‌کند.

مهدی محمدی در‌این‌باره توضیح می‌دهد:

مکانیزیم سرمایه‌گذاری مشترک را ازطریق ۹ صندوق سرمایه‌گذاری فراهم کرده‌ایم. مکانیزم این حمایت این‌گونه است که اگر شرکتی در الکام‌استارز بتواند یکی از ۹ صندوق سرمایه‌گذاری مذکور را به جذب یک ایکس سرمایه‌گذاری قانع کند، ما نیز بسته به ارزیابی‌مان، بین ۲ ایکس تا ۴ ایکس روی آن شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنیم. یعنی اگر شرکتی در این رویداد موفق شود یک‌میلیارد تومان از یکی از این ۹ صندوق دریافت کند، ما بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان به‌شیوه‌ی هم‌سرمایه‌گذاری، سرمایه دراختیار این استارتاپ می‌گذاریم.

علاوه‌براین‌، ستاد اقتصاد دیجیتال ۳۰۰ میلیون تومان هم ازطریق سامانه‌ی «راه‌ نوآوری» به ۱۵ برنده ششمین رویداد الکام‌استارز اختصاص می‌دهد. همچنین، کیف‌پول برندگان الکام‌استارز در سامانه‌ی راه‌ نوآوری ۲۰ میلیون تومان شارژ می‌شود تا آن‌ها از امکانات و خدمات این سامانه استفاده کنند.

به‌گفته‌ی مهدی محمدی، الکام‌استارز توانسته به بزرگ‌شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و شکل‌گیری مفهوم اقتصاد دیجیتال در کشور کمک کند.

تمدید مهلت ثبت‌نام و مشکلات ثبت‌نام

ثبت‌نام متقاضیان در الکام استارز تا ۲۰ دی تمدید و به‌گفته‌ی مدیر اجرایی رویداد، تاکنون ثبت‌نام ۳۰ شرکت نهایی شده است. ثبت‌نام در الکام استارز ازطریق نشانی elecom-stars.ir امکان‌پذیر است. ثبت‌نام شرکت‌هایی به‌رایگان فراهم شده است که به‌دلیل ضعف در کیفیت اینترنت در هفته‌ی گذشته به‌مشکل خورد. آرش برهمند توضیح می‌دهد اگر شرکتی به‌دلیل مشکل اینترنتی فرصت ارائه در رویداد را از دست داد، در موزه‌ی ارتباطات ارائه‌ی خود را حضوری می‌تواند انجام دهد. برهمند اضافه کرد:

درصورت بروز مشکل هنگام ثبت‌نام از روز شنبه تا پنج‌شنبه (ساعت ۹ تا ۱۸) با شماره‌تلفن ۰۲۱۴۳۴۰۷۶۰۰ یا ازطریق واتساپ و با شماره‌ی ۰۹۱۰۷۶۸۵۷۷۱ با همکاران ما تماس بگیرید. ششمین رویداد الکام‌استارز از ۲۹ دی آغاز و تا ۲ بهمن ادامه خواهد یافت.

همچنین «آوردگاه سرمایه»، بخش غیررقابتی الکام‌استارز که به جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها منجر می‌شود، حدود پنج سال است که در الکام‌استارز برگزار می‌شود. سجاد جهانگرد،‌ مدیر برنامه آوردگاه سرمایه، می‌گوید تاکنون ۱۷ مجموعه‌ی سرمایه‌گذاری برای همکاری با آوردگاه سرمایه اعلام آمادگی کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات