بایا: ثبت ‌نام تأمین‌کنندگان ۷ برابر پیش‌بینی‌ها بوده است

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بایا که چند صباحی است نام آن را به‌عنوان شبکه‌ی هوشمند خرید و فروش کالا می‌شنویم، با انتشار خبری از استقبال بی‌نظیر تأمین‌کنندگان خبر داده است.
تبلیغات

چندوقتی است که تبلیغات سامانه بایا را به‌عنوان شبکه‌ی هوشمند خرید و فروش کالا زیاد می‌شنویم و می‌بینیم. به ‌نظر می‌رسد این سامانه که هنوز شروع به کار نکرده و در حال ثبت ‌نام تأمین‌کنندگان است، در قالب یک مارکت‌پلیس فعالیت خواهد کرد. یکی از موارد جالب توجه در مورد بایا سبک تبلیغات متفاوتی است که شرکت دانش پارسیان به‌عنوان مالک این سامانه در پیش گرفته است. حال بایا با انتشار یک خبر اعلام کرده که استقبال تأمین‌کنندگان برای ثبت ‌نام در این سامانه ۶ تا ۷ برابر بیش ‌از پیش‌بینی‌ها بوده است.

ابراهیم ابراهیم بای، مدیرعامل شرکت دانش پارسیان، می‌گوید:

هزینه‌ی بررسی، کارشناسی و برخی از بازدیدها بیش از این رقم بود. بر اساس نفر-ساعت و تعرفه‌های مصوب سازمان نظام صنفی کامپیوتر بررسی کردیم و هزینه‌ی کارشناسی حدود ۳۲۱ هزار تومان برآورد شد. اما چون درصدهای سهم بایا در بخش کالا و خدمات پایین است (در بخش کالا یک تا سه درصد و در بخش خدمات سه تا پنج درصد) به همین دلیل نمی‌توانستیم هزینه‌ی کارشناسی را از محل کمیسیون‌های تأمین‌کنندگان تأمین کنیم. تصمیم گرفتیم در ابتدا بیش از ۵۰ درصد هزینه‌ها را بایا تقبل کند. از سوی دیگر قرار بر شفافیت در بایا است. بنابراین هر بخشی به‌طور مشخص و جداگانه باید هزینه‌هایش را مشخص و اعلام کند.

نظر شما در خصوص ورود یک بازیگر جدید به حوزه‌ی خرید و فروش در بستر دیجیتال چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات