نتایج انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مشخص شد

یک‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای اولین ‌بار در کشور به‌صورت آنلاین و بر بستر بلاک‌چین برگزار و نتایج آن اعلام شد.
تبلیغات

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد کشور در ساماندهی فعالیت‌های تجاری حوزه‌ی فناوری اطلاعات، اولین انتخابات در کشور بر بستر بلاک‌چین را برگزار کرد. انتخابات دوره ششم هیأت مدیره و بازرس سازمان نصر از ۲۹ تا یک آذر در تهران انجام شد و اکنون نتایج آن اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، میزان مشارکت در انتخابات امسال نزدیک به ۴۷ درصد بوده؛ این درحالی است که میزان مشارکت در انتخابات سازمان نصر پیش از این حدود ۳۰ درصد بود و به‌ نظر می‌رسد برگزاری آن به‌صورت الکترونیکی، باعث استقبال بیشتر شرکت‌های عضو سازمان شده است.

منتخبین انتخابات سازمان نصر هم به‌صورت آنلاین و در چهار شاخه‌ی شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، مشاوران و بازرس اعلام شدند. بر همین اساس، لیست «هم‌آفرینی صنفی» توانست در برابر «نصر فراگیر» پیروزی را به ‌دست آورد. اعضای لیست هم‌آفرینی صنفی بیشتر شامل شرکت‌های بزرگ بانکداری الکترونیکی و هلدینگ‌های فناوری می‌شوند؛ درحالی‌که اعضای نصر فراگیر را بیشتر، سابقه‌داران صنف ICT کشور تشکیل می‌دهند.

با توجه ‌به گزارش رئیس هیأت نظارت بر انتخابات نصر در تهران، در این دوره انتخابات  امکان اخذ ۷ هزار و ۳۶۲ رأی در تمام شاخه‌ها وجود داشت و در نهایت، ۳ هزار و ۴۴۸ رأی ثبت شد که بیشترین میزان مشارکت مربوط به فروشگاه‌ها بود. بااین‌حال میزان حضور بخش شرکت‌ها در انتخابات برابر با ۶۶۹ و ۳هزار و ۱۳۱ رای بوده است.

اعضای منتخب هیأت مدیره

از افرادی که بیشترین رأی را در اعضای هیأت مدیره آورده‌اند، باید به محمد‌علی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک با دریافت هزار و ۲۳۶ رأی اشاره کرد. پس از او، آزاد معروفی از اعضای نصر فراگیر و نازنین دانشور، مدیرعامل تخفیفان (عضو هم‌آفرینی صنفی) هر دو با ۱۲۴۵ رأی، علی‌رضا عابدی‌نژاد از لیست هم‌آفرینی صنفی با هزار و ۲۰۱ رأی، مازیار نوربخش از لیست هم‌آفرینی صنفی با هزار و ۱۳۴ رأی، حمید توسلی از لیست نصر فراگیر با هزار و ۱۰۸ رأی، کیوان جامه‌بزرگ از لیست فراگیر با هزار و ۳۶ رأی و امیر مسعود اسکویی‌لر از لیست هم‌آفرینی صنفی با هزار و ۱۹ رأی قرار دارند. دیگر اعضای اصلی هیأت‌مدیره را جعفر محمدی، حسین اسلامی، سیدمجید اورعی، احسان زرین بخش، نیما نامداری، رضا قربانی و فرهاد کرم‌زاده تشکیل می‌دهند.

سه عضو علی‌البدل شاخه‌ی شرکت‌ها هم حسین زارعان از لیست نصر فراگیر، حمید بابادی‌نیا از لیست هم‌آفرینی صنفی و سید محمدعلی شریف‌الحسینی از لیست نصر فراگیر هستند.

اعضای منتخب شاخه مشاوران

در بخش مشاوران، محمد حسن گلستانه به‌عنوان عضو علی‌البدل و محمدرضا قلعه‌نوی، آیدین عدالت و صادق فرامرزی از لیست هم‌‌آفرینی به‌عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

اعضای منتخب شاخه فروشگاه‌ها

در بخش فروشگاه‌ها، عباس برتینا از لیست هم‌آفرینی و محمد متشرعی از لیست نصر فراگیر به‌عنوان اعضای اصلی و بابک صالحی از لیست مستقل به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

اعضای منتخب شاخه بازرسان

در شاخه بازرسان مهرداد خداوردیان به‌عنوان عضو اصلی و علیرضا جعفری به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

برگزاری انتخابات سازمان نصر به‌صورت الکترونیکی بدون مشکل پیش نرفت. بااینکه این انتخابات در استان‌های مازندران، همدان، قم، کرمان و گیلان بدون مشکل برگزار شد، تهران و البرز با مشکلاتی دست‌وپنجه کردند و به همین دلیل زمان انتخابات در تهران دو روز تمدید شد. رئیس سازمان نصر این مشکلات را به‌طور خلاصه، ترافیک حضور اعضا و حملات DDoS اعلام کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات