مرکز ملی فضای مجازی: صداوسیما نباید اینستاگرام را تبلیغ کند

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرکز ملی فضای مجازی با ارسال ابلاغیه‌ای به صداو‌سیما، خواستار تبلیغ پیام‌رسان‌های بومی به‌جای اینستاگرام در رسانه‌ی ملی شد.
تبلیغات

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این نهاد مخالفت خود را با تبلیغ شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام در شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما اعلام کرده تا زمینه‌ی معرفی پیام‌رسان‌های بومی در رسانه‌ی ملی کم‌کم فراهم شود. امیر خوراکیان در گفت‌وگو با خبرنگار «مهر» می‌گوید در همین زمینه، ابلاغیه‌ای به صداوسیما ارسال و جلساتی هم با سازمان صداوسیما برگزار شده است.

به‌گفته‌ی خوراکیان، مرکز فضای مجازی به‌دنبال این است که هم پیام‌رسان‌های خارجی در صداوسیما معرفی نشود و هم ظرفیت برای استفاده‌ی پیام‌رسان‌های بومی از این فضا مهیا شود. او اشاره می‌کند که صداوسیما با معرفی پیام‌رسان‌های بومی حتی می‌تواند درآمدی هم داشته باشد و برخی پیام‌رسان‌های بومی حاضرند برای تبلیغ در رسانه ملی، مشارکت مالی کنند.

در برنامه‌های مختلف صداوسیما، به‌دفعات می‌بینیم که اینستاگرام برای جذب دنبال‌کننده معرفی می‌شود تا تعامل بیشتری با مخاطبان برنامه برقرار شود. معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی به این موضوع اشاره می‌کند که در طرح «حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی» بر تبلیغ پیام‌رسان‌های بومی تأکید شده است. وی می‌گوید:

سازمان صداوسیما مطابق با بند مصوب سند حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، در این زمینه مسئولیت دارد و در تلاش هستیم که سازوکار دقیق و روشنی برای پیام‌رسان‌های بومی تعیین شود تا هم بتوانند با شرایطی مطلوب مستقیما خودشان را در رسانه‌ی ملی تبلیغ کنند و هم در برنامه‌ها و کارها و فعالیت‌هایی که رسانه‌ی ملی قصد دارد بینندگان را به شبکه‌ای در فضای مجازی ارجاع دهد، از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کند.

خوراکیان تأکید می‌کند پیام‌رسان‌های خارجی که از مجوز فعالیت در کشور را بی‌بهره‌اند و تعامل و همکاری هم با ایران ندارند، در اولویت تبلیغ در تلویزیون نباید باشند. او به این موضوع اشاره می‌کند که در حوزه‌ی حضور پیام‌رسان‌های بومی در رسانه‌ی ملی ضعف وجود دارد. وی می‌گوید مرکز ملی فضای مجازی در حال پیگیری موضوع است و صداوسیما باید به ملاحظات امر توجه کند.

معاون مرکز ملی فضای مجازی اضافه کرد:

ما این موضوع را به‌صورت مکتوب به صداوسیما ابلاغ و اعلام کردیم که با تبلیغ اینستاگرام به این شکل مخالف هستیم. در این زمینه، عنوان شد که پیشنهاد و توصیه‌ی ما این است که مبتنی‌بر سند پیام‌رسان‌های اجتماعی مصوّب شورای عالی فضای مجازی، زمینه برای تبلیغ پیام‌رسان‌های داخلی در رسانه ملی فراهم شود. امیدواریم این اتفاق بیافتد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات