اتباع غیرایرانی می‌توانند سه سیم‌کارت به نام خود بخرند

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات، اتباع غیرایرانی با ارائه‌ی مدارک هویتی معتبر می‌توانند حداکثر سه سیم‌کارت بخرند.
تبلیغات

هفته‌ی پیش، بازیگری افغانی‌تبار در فضای مجازی از وجود محدودیت در خرید سیم‌کارت برای مادرش خبر داد. به‌گفته‌ی فرشته حسینی، مخابرات حاضر نشده بود سیم‌کارتی را به‌صورت واگذاری به او بفروشد تا دراختیار مادرش قرار دهد.

پس‌از‌آن، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به این پست در حساب اینستاگرامی خود اعلام کرد محدودیتی در واگذاری سیم‌کارت به مهاجران دارای مدارک اقامتی معتبر وجود ندارد. بااین‌حال، هیچ استعلامی از سامانه‌ی احراز هویت سازمان تنظیم مقررات نشده است و این نشان می‌دهد که دفتر خدمات ارتباطی از وظایفش تخطی کرده است. محمدجواد آذری جهرمی درادامه نوشت: «به او گفته‌اند سیم‌کارت به شما نمی‌دهند، تا چند تومان پول بیشتر بگیرند و نقره‌داغش کنند.»

در همین زمینه، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد که اتباع غیرایرانی می‌توانند با ارائه‌ی مدارک هویتی معتبر شامل کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، گذرنامه‌ی معتبر، کارت هویت و کارت سبز، حداکثر سه سیم‌کارت فعال تلفن‌همراه به‌نام خود بخرند.

پیمان قره‌داغی از رسیدگی به شکایات اتباع غیر‌ایرانی در سامانه‌ی ۱۹۵ نیز خبر داد و گفت: «به شکایات اتباع غیرایرانی درباره‌ی ارائه‌نشدن خدمات در دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به‌صورت فوری رسیدگی می‌شود.»

به‌گفته‌ی قره‌داغی، اتباع غیرایرانی می‌توانند در‌صورت وجود مشکل در زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و دریافت‌نکردن خدمت، به سامانه‌ی ۱۹۵ به آدرس https://195.cra.ir مراجعه کنند یا با شماره‌ی ۱۹۵ تماس بگیرند و شکایت خود را از این دفاتر ثبت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات