مدیر «پیمنت۲۴» در آمریکا به ۲۳ ماه زندان محکوم شد

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر «پیمنت۲۴»، سایت پرداخت اینترنتی برای مشتریان ایرانی، به جرم نقض تحریم‌های آمریکا به ۲۳ ماه زندان در امریکا محکوم شد.
تبلیغات

پیمنت۲۴ از موفق‌ترین سایت‌های پرداخت اینترنتی و حواله پول و همچنین از فروشندگان اصلی گیفت‌کارت‌های اپل، گوگل و آمازون به شهروندان ایرانی، یک بهمن ۹۷ پس از ۹ سال فعالیت، به دلایل نامعلومی بسته شد. سجاد شهیدیان، مدیر و بنیانگذار ۳۳ ساله‌ی آن، پاییز همان سال به جرم نقض تحریم‌های آمریکا، در لندن دستگیر و اردیبهشت‌ماه امسال با رضایت خودش به آمریکا مسترد شد.

حال وب‌سایت وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا گزارش می‌دهد که شهیدیان در دادگاه آمریکایی، به ۲۳ ماه زندان محکوم شده است. دادستان پرونده‌ی شهیدیان، او را به دروغگویی به شرکت‌های آمریکایی، استفاده از گذرنامه‌های جعلی و دیگر مدارک ساختگی برای انتقال پول از ایران متهم کرد. اریکا مک‌دونالد بر همین اساس اعلام کرد: «شهیدیان با تجارت غیرقانونی خود در ایران، یک مدیراجرایی رده‌بالا و میلیونر به‌شمار می‌آمد».

عکس مدیر پیمنت۲۴ سجاد شهیدیان روی مجله شنبه

شهیدیان افتتاح صدها حساب پی‌پل به نمایندگی از مشتریان ایرانی «پیمنت۲۴» و همچنین انتقال میلیون‌ها دلار به ایران را پذیرفته است. بر این اساس، مدیر پیمنت۲۴ متهم به کمک به شهروندان ایرانی در انجام مبادله‌های مالی غیرقانونی و خرید کالاها و محصولات تحریم‌شده از شرکت‌های آمریکایی است. وحید والی، دیگر متهم پرونده هنوز دستگیر نشده و محل زندگی او مشخص نیست.

پیمنت۲۴ حساب کاربری بسته‌ای حامل حساب پرداخت اینترنتی PayPal را به‌همراه آدرسی اینترنتی از امارات متحده عربی، کارت هدیه ویزا، کارت هویت جعلی و قبض اعلام وصول به مشتریان ایرانی خود می‌فروخته تا خدمات و کالاها را از آمریکا خرید کنند.

در این مجموعه همچنین پرداخت‌های دانشجویی مانند ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی، پرداخت‌های ارزی، بیت‌کوین و اسکریل، خرید از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های خارجی و نقد کردن درآمدهای ارزی ارائه می‌‌شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات