آغاز هشتمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن‌همراه در مرکز نوآوری و شکوفایی

یک‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
هشتمین دوره‌ی ماراتن برنامه‌نویسی تلفن‌همراه کشور با شرکت نزدیک به ۲۰۰ نفر از نخبگان برنامه‌نویسی دانشگاه‌ها در مرکز نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری آغاز شد.
تبلیغات

هشتمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن‌همراه کشور دیروز، دوازدهم مهر، با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از نخبگان برنامه‌نویسی دانشگاه‌ها در مرکز نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری آغاز به کار کرد. این رقابت تا روز دوشنبه، چهاردهم مهر، ادامه خواهد داشت و ۳ تیم از میان ۱۰ تیم برتر، به‌عنوان برنده‌ی نهایی معرفی می‌شوند.

هدف اصلی از برگزاری هشتمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن‌همراه کشور، شناسایی تیم‌های برنامه‌نویسی برجسته در‌ کشور و شناسایی ایده‌های بکر و خلاقانه و ورود تیم‌های مذکور به بازار کار عنوان شده است. فرصت لذت‌بردن از فضای آموزشی و تجاری‌سازی و خلاقیت، آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی‌اقتصادی در حوزه‌ی کسب‌وکارهای نو، لذت حل مسئله به شیوه‌های گوناگون در فرایندی خلاقانه و پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه‌ی برنامه‌نویسی موبایل، از دیگر اهداف بنیادی رقابت برنامه‌نویسی تلفن‌همراه عنوان شده‌اند.

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، نقش تلفن‌همراه را با تأکید بر حمایت از زیست‌بوم نوآوری کشور، به‌ویژه شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان، بااهمیت توصیف کرد. این موضوع باتوجه‌به پروژه‌ی شهر هوشمند که نیازمند ایده‌های کاربردی است، برای شهرداری تهران پررنگ‌تر جلوه می‌کند. مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری دراین‌باره گفت:

در شهرداری تهران به‌دنبال ایجاد فضایی هستیم که در آن مجموعه‌های درگیر توسعه‌ی فناوری یا دارای نوآوری‌هایی در حوزه‌های مختلف شهر هوشمند، به‌راحتی فعالیت کنند و بتوانند خدمات خود را با هدف ایجاد شهر نوآور و هوشمند عرضه کنند.
محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در مرکز نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

شهرداری تهران اخیرا به‌منظور تقویت اکوسیستم نوآوری شهری، باب همکاری را با پارک‌های فناوری و شتاب‌دهنده‌ها آغاز کرده است و قصد دارد تا هم‌گام با آن‌ها برنامه‌های شهر هوشمند را پیش برد. فرجود می‌گوید: «می‌خواهیم مسائل مهم شهر را بیان کنیم و این مراکز برای حل آن‌ها راهکارهایی به ما ارائه کنند.»

ازنظر مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، برنامه‌نویسی موبایل هم یکی از دستاوردهای مهم آینده است. فرجود در همین زمینه ابراز امیدواری کرد که همکاری شهرداری تهران و زیست‌بوم نوآوری شهری در ابعاد گوناگون ادامه بیاید و به افزایش کیفیت زندگی شهروندان منجر شود. گفتنی است در گذشته نیز، این همکاری در قالب‌های متفاوتی همچون راه‌اندازی مراکز فناوری و نوآوری شهر هوشمند در مناطق مختلف پایتخت رخ داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات