بایگانی مدارک هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان غیرقانونی اعلام شد

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، بایگانی مدارک هویتی مشتریان به‌دست دفاتر پیشخوان را غیرقانونی اعلام کرد.
تبلیغات

شهرام حی‌شاد، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، اعلام کرد که دفاتر پیشخوان هنگام ارا‌ئه‌ی خدمات، هیچ حقی برای نگه‌داری و بایگانی مدارک هویتی مشتریانش ندارند. در‌صورت مشاهده‌، این کار تخلف به‌حساب می‌آید و با دفتر پیشخوان متخلف براساس مصوبه‌ی «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی» برخورد می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی‌شاد اضافه کرد که دفاتر پیشخوان نباید فقط به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا کنند و ارائه‌ی برخی خدمات مانند خرید و نقل‌و‌انتقال مالکیت سیم‌کارت اپراتورهای همراه و خدمات سپرده‌گذاری (سجام) به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان نیاز دارد و احراز هویت مشتریان در این موارد الزامی است.

شهرام حی‌شاد اضافه کرد برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، علاوه‌بر بازرسی و کنترل‌های دوره‌ای و نامحسوس رگولاتوری، کمیته‌های استانی رسیدگی به تخلفات نیز به تخلفات مربوط به احرازنکردن هویت مشترکان باید در کمترین زمان ممکن رسیدگی کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اذعان کرد که در‌صورت مشاهده‌ی اولین پرونده و مستندات مبنی‌بر عملکرد غیرقانونی دفاتر پیشخوان در‌زمینه‌ی احراز هویت مشتریان، تخلف آن‌ها به کمیته‌ی رسیدگی تخلفات استانی ارجاع داده می‌شود و کمیته‌های رسیدگی به تخلفات استانی در کوتاه‌ترین زمان و خارج از نوبت باید به این تخلفات رسیدگی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات