ثبت غیرحضوری تلفن همراه مسافری ممنوع می‌شود

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
معاون فنی گمرک ایران از اجباری‌شدن ثبت حضوری تلفن همراه مسافری از ابتدای پاییز خبر داد.
تبلیغات

امکان رجیستری گوشی مسافران بدون مراجعه‌ی حضوری از دی‌ماه سال ۹۶ فراهم شد. بنابر تصمیم گمرک، مسافران تاکنون می‌توانستند حداکثر تا ۷ روز پس از ورود به کشور، با مراجعه به سامانه اظهارنامه گمرگی تلفن همراه و بدون مراجعه‌ی حضوری، گوشی خود را ثبت کنند.

حال گمرک ایران خبر از ممنوع‌شدن ثبت غیرحضوری تلفن همراه مسافری داده است. معاون فنی گمرک به ایرنا می‌گوید: «هرگونه ثبت غیرحضوری تلفن‌همراه مسافری و بعد از خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی) توسط مسافرین ممنوع می‌شود.» به‌گفته‌ی مهرداد جمال ارونقی، اظهار و ثبت تلفن همراه مسافرین از مهرماه صرفا در محل مبادی ورودی کشور انجام می‌شود.

بر این اساس، ثبت یا رجیستری تلفن همراه مسافرین از مهرماه سال جاری، پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیرتجاری‌بودن گوشی انجام خواهد شد.

با گذشت بیش از دو سال از اجرای طرح رجیستری همچنان شاهد واردات غیرقانونی موبایل به کشور، با سؤاستفاده از خلأهای قانونی این طرح هستیم. به گزارش انجمن واردکنندگان موبایل، واردات مسافری موبایل به‌صورت قانونی بسیار کمتر از میزان قاچاق آن صورت می‌گیرد و مشکلات طرح باعث شده تا واردات از این طریق مصداق قاچاق باشد. به گزارش سامانه همتا، تنها سال پیش، بیش از ۱۱۵هزار گوشی موبایل به‌صورت قاچاق وارد کشور شده است.

در ابتدای ماه جاری هم گمرک در اقدام دیگری اعلام کرد که ثبت تلفن همراه مسافری منوط‌به فعال‌سازی سیم‌کارت از ۲۰ روز قبل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات