وزیر ارتباطات: اینترنت رایگان ۶۰۰ هزار معلم تمدید می‌شود

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمدید اینترنت رایگان به ۶۰۰ هزار معلم در آموزش مجازی سال تحصیلی جاری خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور مجازی در برنامه‌ی «یک روز تازه» شبکه‌ی پنج صداوسیما، تمهیدات لازم برای معلمان در ایام آموزش مجازی را شرح داد. به‌گفته‌ی آذری‌جهرمی، به‌دنبال ارائه‌ی اینترنت رایگان برای آموزش مجازی به دانش‌آموزان از روز گذشته، ۱۵ شهریور، اینترنت رایگان به معلمان نیز تعلق می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت باتوجه‌به درنظرگرفتن تعداد دانش‌آموزان هر معلم در کلاس درس که معمولا بین ۳۰ تا ۴۰ نفر محاسبه می‌شود، اینترنت مصرفی او نیز باید از دانش‌آموزان بیشتر باشد.

آذری‌جهرمی همچنین بیان کرد که از فروردین سال جاری با ثبت‌نام معلمان در درگاهی که برای این کار در سایت وزارت ارتباطات تعریف شده بود، بسته‌ی اینترنتی ۲۰ گیگی سه‌ماهه به آن‌ها ارائه شد. به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، ۶۰۰ هزار معلم در این درگاه ثبت‌نام کرده بودند و درحال‌حاضر نیز وزارت ارتباطات قصد دارد این بسته را فقط برای همان ۶۰۰ هزار نفری که تمدید کند در فروردین این بسته برایشان فعال شده بود. همچنین، احتمال دارد که در طول سال تحصیلی، این اتفاق هر چندماه یک‌بار تکرار شود تا هزینه‌ی اینترنت معلمان نیز کاهش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات