دانشگاه‌ها در نیم‌سال تحصیلی آینده به‌صورت مجازی بازگشایی می‌شوند

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد که بازگشایی دانشگاه‌ها در نیم‌سال آینده به‌صورت مجازی و با نظارت وزارت بهداشت خواهد بود.
تبلیغات

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، از ادامه‌دار بودن آموزش مجازی و بازنشدن دانشگاه‌ها در نیم‌سال تحصیلی آینده خبر داد. وی دلیل این امر را عدم اطلاع تاریخ معین‌شده از سوی وزارت بهداشت درباره‌ی بازگشایی دانشگاه‌ها عنوان کرده است. به‌گفته‌ی منصور غلامی وزارت بهداشت تاکنون درباره بازگشایی دانشگاه‌ها و ورود جمعیت دانشجویی به فضای کلاس‌های درس حضوری اظهار امیدواری نکرده است.

در همین زمینه و با اعلام وزیر علوم، آموزش مجازی از ۱۵ شهریور سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد و هریک از دانشگاه‌ها با مدیریت درست، می‌توانند برای ارائه‌ی دروس عملی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. منصور غلامی، همچنین در برنامه‌ی ویژه‌ی خبری اعلام کرد که تعداد دانشجویان کشور با روند نزولی مواجه شده و هم‌اکنون تعداد آن‌ها از ۴/۵ میلیون به ۳/۵ میلیون نفر رسیده است. 

غلامی در گفت‌و‌گو با روزنامه‌ی ایران نیز اعلام کرد پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها در بیش از ۸۵ درصد از رشته‌های دانشگاهی بدون برگزاری کنکور فراهم شده است و فقط تحصیل در ۱۵ درصد از رشته‌ها به‌دلیل پرطرفداربودن آن‌ها یا تحصیل در برخی از رشته‌های دانشگاه‌های بزرگ و معروف کشور نیاز به برگزاری آزمون کنکور دارد. وی همچنین اشاره کرد زیرساخت‌های اینترنتی برای دانشجویان در سال تحصیلی جدید با تغییراتی همراه بوده و وزارت علوم نیز همکاری‌های خوبی با وزارت ارتباطات در این زمینه داشته است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره‌ی هزینه‌های اینترنت نیز پرداخت نیمی از این هزینه‌ها را برعهده‌ی دانشگاه‌ها و نیم دیگر را برعهده‌ی دانشجویان دانست. در سال تحصیلی قبل و در ابتدای شیوع کرونا، وزارت ارتباطات اعلام کرده بود که آموزش‌های مجازی رایگان برگزار خواهند شد. این وعده دیر به‌نتیجه رسید؛ اما سرانجام اینترنت دانشگاه‌های کشور رایگان شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات