وزیر ارتباطات: اینترنت رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود [به‌روزرسانی]

یک‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه‌ی بسته‌های اینترنتی رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه‌ی اینستاگرام خود به تحقق عدالت آموزشی و ارائه‌ی بسته‌های اینترنتی رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد.

آذری‌جهرمی در اینستاگرام با مطرح‌کردن چند سؤال از مردم خواست که در نظرسنجی شرکت کنند تا با استفاده از نتایج این نظرسنجی‌ها، به تصمیم‌گیری‌های درست‌تری برسد. براساس نظرسنجی وزیر ارتباطات، ۵۲ درصد مردم برای آموزش مجازی از اینترنت همراه و ۷۳ درصد از سایر پیام‌رسان‌ها و ابزارها و تنها ۲۷ درصد از بستر شبکه‌ی دانش‌آموزی شاد استفاده می‌کنند.

۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از افزایش هزینه‌های اینترنت اعلام نارضایتی کردند و ۵۹ درصد از آن‌ها مشکل اصلی خود را هزینه‌های اینترنت عنوان کردند. هزینه‌هایی که گویا درمقایسه‌با کیفیت اینترنت، موجب ایجاد مشکلات بیشتری شده است.

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، در ایران نیز آموزش مجازی از توجه بیشتری درمقایسه‌با سال‌های گذشته برخوردار شد و دانش‌آموزان و دانشجویان بیش از پنج ماه از سال تحصیلی خود را ازطریق آموزش مجازی سپری کردند.

با نزدیک‌ترشدن به سال تحصیلی جدید و با تأکید کارشناسان مرتبط، استفاده از آموزش فیزیکی درکنار آموزش مجازی تبدیل به موضوع مهمی شده است و در‌این‌میان، درنظرگرفتن بسته‌‎های اینترنت برای دانش‌آموزان و دانشجویان و معلمان به مسئله‌ای جدی تبدیل شده و لازم است در وزارت ارتباطات به آن رسیدگی شود.

به‌روزرسانی:

به‌گفته‌ی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، هزینه‌ی استفاده از سامانه شاد با استفاده از اینترنت همراه، یک سوم محاسبه خواهد شد.

محمود حبیبی در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که اینترنت سامانه شاد رایگان نیست و تنها مصوب شده که آبونمان ماهانه برای استفاده از اینترنت ثابت تعیین شود و هزینه‌ی آن نیز هنوز مشخص نیست؛ بااین‌حال وی می‌گوید این هزینه بسیار اندک تعیین خواهد شد. حبیبی توضیح داد: «برای استفاده از شاد ازطریق اینترنت ثابت، دیگر میزان مصرف تعیین‌کننده نیست و دانش‌آموزان و معلمان هرچقدر از شاد استفاده کنند، آبونمان ماهانه را پرداخت می‌کنند.»

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد که در جلسه با مرکز ملی فضای مجازی مقرر شد تا تمام ظرفیت کشور برای حل مشکلات پهنای باند و ترافیک سامانه شاد به کار گرفته شود. به‌گفته‌ی حبیبی، پیش‌بینی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش برای ظرفیت موردنیاز دراختیار سامانه شاد، حدود ۱۰ درصد است که مرکز ملی فضای مجازی قول همکاری برای این ظرفیت را دادند.

شورای عالی فضای مجازی الگوی مصرف دانش‌آموزان و معلمان از شاد را ظرف هفته‌ی آینده طراحی می‌کند و براساس آن، هزینه استفاده از شبکه شاد اعلام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات