سورنا ستاری: تمام تجهیزات برای مقابله با کرونا در داخل کشور تولید می‌شود

یک‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، از مشارکت شرکت‌های دانش بنیان برای تولید تمام تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا در کشور خبر داد.
تبلیغات

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که تمام تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا شامل دستگاه‌های اکسیژن ساز، ماسک، گان و دیگر ملزومات پزشکی، در داخل کشور تولید می‌شوند و تاکنون هیچ وارداتی در این بخش‌ها انجام نشده است. به‌گفته‌ی ستاری، موج بعدی شیوع ویروس کرونا در پاییز سال جاری خواهد بود و همین مسئله، اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید تجهیزات لازم را دوچندان می‌کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد که با ۶ شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید واکسن کرونا قراردادهایی امضا شده و نتایجی نیز محقق شده است.

به بیان ستاری، کووید ۱۹ علاوه بر تحمیل خسارت‌های سنگین برای بسیاری از استارتاپ‌ها، عامل توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال و سوددهی برخی از آن‌ها نیز بوده است. وی اذعان کرد که ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا از ظرفیت‌های آنلاین موجود در کشور، استفاده‌ی بیشتری داشته باشد. به‌گفته‌ی ستاری به همین منظور، این ستاد با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری را در دوران شیوع کووید۱۹ به‌صورت مجازی و آنلاین ارائه کرد.

ستاری همچنین از حضور ۶۰۰ شرکت و استارتاپ، به‌صورت مجازی و غیرحضوری جهت ارائه خدمات به مردم در حوزه‌های آموزش، سلامت، ورزش، سرگرمی و توریسم، تولید محتوا، نوآوری اجتماعی و فروشگاه‌ها خبر داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش‌بینی کرد که تا پایان سال تعداد کسب‌وکارهای دانش‌بنیان کشور به بیش ۶هزار افزایش یابد. وی افزود که درحال‌حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ۵هزار و ۳۰۰ مورد درمقابل تعداد ۴هزار شرکت در سال گذشته است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات