توزیع ۱/۵ میلیون دستگاه لوازم‌ خانگی ارزان تا پایان سال ۹۹

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، از تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی ارزان توسط یکی از واحد‌های تولیدی کشور تا پایان سال خبر داد.
تبلیغات

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، روز چهارشنبه ۲۳ مرداد اعلام کرد که یک واحد تولیدکننده‌ی بزرگ در کشور، یک میلیون و ۵۰۰ هزار لوازم خانگی با امکاناتی کم اما با کیفیتی مناسب را تا پایان امسال به دست اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌رساند. وی همچنین اعلام کرد که تلاش شده‌ است تا این خدمت‌رسانی بدون یک ریال سود برای تولیدکننده همراه باشد.

به‌گفته‌ی غزنوی، تولید پنج قلم جنس شامل یخچال، اجاق‌گاز، لباسشویی (خودکار و دوقلو)، تلویزیون ۳۲ و ۴۳ اینچ و جاروبرقی در این طرح قرار دارد و پیش‌بینی شده که در قالب دو سبد، یکی با قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومن و دیگری با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به  جامعه‌ی هدف برسد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی همچنین افزود که ۱/۵ میلیون دستگاه یاد شده، معادل ۲۰ درصد سهم کل کشور است، ولی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، اجازه‌ی عرضه در بازار را ندارد و با نظارت معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع می‌شود. غزنوی در مورد جامعه هدف این طرح به سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین فرزندان در آستانه‌ی ازدواج صندوق‌های بازنشستگی لشگری و کشوری اشاره کرد.

وی همچنین اعلام کرد که از دو هفته قبل، توزیع این لوازم خانگی ارزان‌قیمت با حمل‌ونقل به در منازل مشتریان و نصب رایگان در کل کشور آغاز شده‌ است.

به گفته‌ی غزنوی، این لوازم خانگی ارزان، از خدمات پس از فروش و ضمانت‌نامه نیز برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، طبق آمار رسمی منتشر شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماه اولیه سال جاری، شرکت‌های داخلی ۲۱۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون تولید کردند که این عدد نسبت به سال گذشته رشد ۴۹/۴ درصدی داشته ‌است. همچنین تولید یخچال و فریزر با رشد ۷/۹ درصدی به ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه و ماشین لباسشویی نیز با رشد ۱۱۵/۱ درصدی به ۲۰۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات