امکان صدور غیرحضوری گواهی کد پستی فراهم شد

سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست از امکان صدور گواهی کدپستی ده‌رقمی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در سامانه پست خبر داد
تبلیغات

کاوه دولتی، مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست، اعلام کرد که شرکت ملی پست ایران در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و عمل به مسئولیت‌های فردی و جمعی خود، به‌دنبال افزایش خدمات الکترونیکی است. وی در همین راستا اعلام کرد که تمام افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند بدون مراجعه‌ی حضوری به واحد‌های پستی، کدپستی ده رقمی خود را به‌صورت الکترونیکی دریافت کنند.

مدیر کل شرکت ملی پست همچنین افزود که گواهی کدپستی، بی‌نیاز از داشتن مُهر پست است و مردم برای دریافت آن کافی است به سایت https://epostcode.post.ir/user/certification مراجعه کنند.کاوه دولتی تصریح کرد صفر تا صد دریافت گواهی کدپستی، الکترونیکی است اما لازم است که متقاضیان پرینت (گواهی) دریافت شده از سامانه را که حاوی بارکد ۲۰ رقمی است به سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه تحویل دهند؛ زیرا ملاک اعتبار گواهی هر شخص، داشتن همین بارکد یونیک است.

به گفته مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست، تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند با دریافت گواهی کدپستی خدمت گیرنده، به وب سرویس صحت‌سنجی که دراختیار دارند، مراجعه و از تأییدیه اعتبار بارکد درج شده در گواهی اطمینان حاصل کنند.

کاوه دولتی با تأکید بر ادامه‌داشتن برنامه‌های پست برای سهولت دریافت گواهی کدپستی ده رقمی، اعلام کرد به‌زودی پرتال جامع دیگری به آدرس GNAF.POST.IR با هدف ارائه خدمات مرتبط با سرویس‌های دولت به مردم، دولت به کسب‌و‌کارها و دولت به دولت راه‌اندازی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات