مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی مخالفت کرد

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
مطالعه 1 دقیقه
نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال مخالفت کردند.
تبلیغات

به گزارش خانه ملت، با تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال در مجلس موافقت نشد.

نمایندگان مجلس یازدهم امروز در جلسه‌ی علنی، به تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال ۷۲ رأی موافق، ۹۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع دادند.

مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که درخواست تشکیل این کمیسیون ویژه را داده بود، اظهار کرد که براساس ماده ۴۰ آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس، نمایندگان می‌توانند برای رفع مشکلات حساس و اساسی کشور کمیسیون ویژه تشکیل دهند؛ وی اشاره کرد با توجه به مشکلات متعددی که بسیاری از مشاغل در شرایط شیوع ویروس با آن‌ها روبه‌رو شده‌اند، می‌توان با تشکیل کمیسیونی ویژه، از ظرفیت اقتصاد دیجیتال برای رفع مشکلات مردم استفاده کرد.

رضاخواه اشاره کرد که دولت به‌دلیل نداشتن بانک اطلاعاتی کامل نمی‌تواند از افراد آسیب‌پذیر به‌درستی حمایت کند؛ اما با تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال می‌توان در دو حوزه‌ی قانونگذاری و نظارت به رفع مشکلات موجود در فضای مجازی کمک کرد. تدوین پیش‌نویس استفاده از ارزهای دیجیتال و پیش‌نویس فعالیت‌های اقتصاد دیجیتال و همچنین نظارت بر تشکیل سریع‌تر دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات در همین راستا باید پیگیری شود.

نمایندگان مخالف طرح تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال اعتقاد داشتند که اقتصاد دیجیتال در دوران شیوع کرونا هم رشد را تجربه کرد و نیازی به تشکیل کمیسیون‌های ویژه برای بررسی مسائل مختلف نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات