۳۱۴ میلیون دانلود و بهروزرسانی از کافهبازار در دوران شیوع ویروس کرونا
بدون شک یکی از محتملترین رفتارهای کاربر در دوران تعطیلی عمومی، افزایش مراجعه و استفادهی کاربران از سرویسهای آنلاین است. کافهبازار، بزرگترین فروشگاه اینترنتی اپلیکیشن و بازی در کشور، نیز از این قاعده مستثنی نیست و آمار منتشرشده دربارهی رفتار کاربران در دورانی که ویروس کرونا شیوع یافت و به قرنطینهی عمومی منجر شد، این ادعا را اثبات میکند.
کافه بازار مرجع زمانی برای جمعآوری این اطلاعات را اول اسفند قرار داده که تنها چند روز پس از تأیید رسمی ورود ویروس کرونا به کشور است. براساس اطلاعات ارائهشده، در دورهی ۶ هفتهای اول اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹، کاربران بیش از ۳۱۴ میلیون بار اپلیکیشنها و بازیها را دانلود و بهروزرسانی کردهاند که بهترتیب افزایش ۳۵ و ۳۰ درصدی رشد میانگین هفتهای برای این دو دسته را نشان میدهد.
نکتهی مهم، جستوجوی کاربران برای محتوای مرتبط با ویروس کرونا از قبیل ویدئو و اپلیکیشن است که درنهایت، به تماشای ویدئو یا نصب اپلیکیشنهای مرتبط منجر شده است؛ بهطوریکه رشد ۷۴ درصدی تماشای ویدئو در کافه بازار پس از شیوع ویروس کرونا رقم خورده و تماشای ۳/۵ میلیون دقیقه محتوای ویدئویی مختص ویروس کرونا بوده است. ۶۵۰ هزار بار جستوجوی کلمات کلیدی مرتبط با کرونا نیز دغدغهمندی کاربران برای این ویروس را نشان میدهد. البته این نگرانی و کنجکاوی دربارهی ویروس کرونا در میزان نصب اپلیکیشنهای پزشکی و مرتبط با ویروس کرونا بیشازپیش خودنمایی میکند؛ بهطوریکه دستهی اپلیکیشنهای درمان رشد میانگین هفتگی ۳۱۳ درصدی و رشد کلی ۱۰۰ درصدی تجربه کردهاند و اپلیکیشن رسمی ستاد مقابله با کرونا با یکمیلیون بار نصب در روز، رکورد جدیدی بر جای گذاشته است.
اپلیکیشنهای مربوط به ابزارهای دورکاری و آموزش از راه دور را نیز باید گروه دیگری خواند که در دوران شیوع ویروس کرونا رشد کردهاند. ازجملهی این اپلیکیشنها باید به Adobe Connect اشاره کرد که برای آموزش مجازی استفاده میشود. میزان نصب این اپلیکیشن در ۶ هفتهی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور ۳۹۱ درصدد بوده است.
دراینبین، بازیها در کافهبازار نیز با استقبال کاربران روبهرو شدهاند که شاید بتوان دلیل این موضوع را تقارن قرنطینه با تعطیلات عید نوروز و فراغت بیشتر از کار و امورات روزانه خواند. رشد میانگین هفتهای ۳۰ درصدی برای بازیها و ۱۰۷ میلیون بار دانلود و بهروزرسانی بازیها این موضوع را نشان میدهد.
باید دید روند تأثیرگذاری ویروس کرونا بر کسبوکارها در بلندمدت چگونه خواهد بود.
در نظامی که به یکسانسازی معروف بود، این ایستگاههای اتوبوس کوچک و «بیاهمیت» چگونه به شاهکارهای هنری و تجلی مقاومت خاموش تبدیل شدند؟
هیوندای از خودرو مفهومی جدیدی پرده برداشت که یک دانشجو طراحیاش کرده است.
گوشی سادهی شرکت TCL همراه با پردازندهی اسنپدراگون و عمر باتری طولانی از راه رسید.
مستر بیست با ترکیب خلاقیت و جسارت و استفاده از مزایای دنیای دیجیتال، بهجمع میلیاردرهای خودساختهی جهان راه یافت.
صعود غیرمنتظرهی هواوی، بازار گوشیهای هوشمند چین را در سهماههی اول ۲۰۲۵ متحول کرد.
بسیاری از گوشیهای شیائومی و برند زیرمجموعهی آن، پوکو، آپدیت اندروید ۱۶ را دریافت میکنند.
صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق، طرح فروش اقساطی موتورهای فوق کممصرف کولرهای آبی را آغاز کردند.