ویروس کرونا در ایران قربانی گرفت [تکذیب شد]

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
روزنامه‌ی ایران صبح امروز با انتشار خبری مدعی شده که ویروس کرونا در ایران اولین قربانی خود را گرفته است. ایران از مرگ مشکوک زنی میانسال در یکی از بیمارستان‌های تهران خبر داده است.
تبلیغات

روزنامه‌ی ایران ساعاتی پیش با انتشار خبری اعلام کرد که ویروس کرونا جان اولین قربانی خود را از در ایران گرفته است. براساس اطلاعات ارائه شده براساس گزارش ایران، اولین قربانی این ویروس در ایران یک زن میانسال بوده که جان خود را در یکی از بیمارستان‌های تهران از دست داده است. 

اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که در ساعت ۱۱:۳۰ روز دوشنبه‌ی ۲۱ بهمن ماه، مسئولان یکی از بیمارستان‌های تهران که نامی از آن در گزارش نیامده طی تماسی با پلیس ۱۱۰ از مرگ مشکوکی خبر داده‌اند که احتمالا ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بوده است. براساس بررسی‌های اولیه و طبق اظهارات کادر درمانی این بیمارستان احتمال می‌رود که این زن ۶۳ ساله مبتلا به ویروس کرونا بوده و بر اثر همین ویروس جان باخته است. بدین ترتیب با انتقال جسد وی به پزشکی قانونی تحقیقات با دستور بازپرس آغاز شد.‌

باید دید که در ساعات آینده چه اطلاعاتی در این رابطه منتشر خواهد شد. 

به‌روزرسانی: 

وزارت بهداشت با واکنش به خبر منتشر شده در رابطه با مرگ مشکوک یک زن در تهران، مرگ این زن در اثر ابتلا به ویروس کرونا را تکذیب کرد. کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در این رابطه گفت:

خبر مرگ یک زن میانسال در بیمارستان پایتخت در اثر ویروس کرونا درست نیست، زیرا هیچ علائمی از ویروس کرونا در کشور دیده نشده است. تمام افرادی که از کشور چین به ایران آمده‌اند هم در سلامت کامل به سر می‌برند. به قاطعیت می‌توان گفت تاکنون ویروس کرونا در ایران وارد نشده است.

جهانپور همچنین به این نکته اشاره کرده که در دو روز اخیر مورد مشکوک جدید مبتلا به ویروس کرونا در کشور گزارش نشده است. وی همچنین در ادامه در خصوص شرایط دانشجویان بازگشته از شهر ووهان گفت:

آزمایش‌های اولیه از کلیه این دانشجویان صورت گرفته و تاکنون هیچ مورد منفی مشاهده نشده است. یک هفته از قرنطینه این دانشجویان گذشته و یک هفته دیگر باقیمانده است و هرگونه اخبار مبنی بر ابتلا به ویروس کرونا را تکذیب می‌کنم.

روابط عمومی وزارت بهداشت همچنین در پاسخ به زومیت در خصوص صحت اخبار شرایط ویروس کرونا گفت:

باتوجه به حساسیت این موضوع، شاهد انتشار شایعات گسترده‌ای در فضای مجازی هستیم. در همین راستا باتوجه به هماهنگی‌هایی که در بدنه‌ی دولت انجام شده است، به این توافق رسیدیم که اخبار ویروس کرونا تنها از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت منتشر شود. به‌همین دلیل از کاربران خواهشمندیم برای پیگیری اخبار به وب‌سایت رسمی وزارت بهداشت با آدرس behdasht.gov.ir مراجعه کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات