آذری‌جهرمی: اکنون ۶ ماهواره آماده ارسال به مدار داریم

یک‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد سرعت ساخت ماهواره افزایش رفته است و اکنون ۶ ماهواره آماده‌ی ارسال به مدار داریم.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد اکنون ۶ ماهواره آماده‌ی ارسال به مدار داریم. وی همچنین اعلام کرد با‌توجه‌به افزایش سرعت ساخت ماهواره، سرعت ارسال به مدار را نیز باید افزایش داد.

وزیر ارتباطات درادامه از آغاز به ساخت ماهواره‌ی سنجشی با دقت یک متر در دانشگاه امیرکبیر خبر داد. ساخت این ماهواره از روز گذشته آغاز شده است. وی همچنین از مردم خواست تا نام این ماهواره را انتخاب کنند:

ماهواره، ماهواره، ماهواره، ماهواره، ماهواره، ماهوارهالان ۶ ماهواره‌ی آماده‌ی ارسال به مدار داریم. سرعت ساخت بالا رفته و باید سرعت ارسال به مدار رو هم بالا برد. دانشگاه امیرکبیر ساخت ماهواره‌ی سنجشی با دقت یک متر رو از امروز شروع کرد. بی‌نظیره! این‌بار اسمش رو شما انتخاب کنید.

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، نیز پیش‌تر درباره‌ی برنامه‌های کشور برای دستیابی به فناوری پرتاب ماهواره گفته بود سال آینده چندین ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم. وی گفت:

قصد نداریم در حوزه‌ی پرتاب ماهواره متوقف شویم و تمام تلاشمان این است بتوانیم ابتدا به مدار پایین زمین دست یابیم که در ارتفاع پانصد تا هزار کیلومتر است و پس‌از‌آن، ماهواره‌ی خود را در مدار ژئو قرار دهیم که در ۳۶ هزار کیلومتری از سطح زمین است. زمان تولید بعدی ماهواره‌ها را نیز به کمتر از یک سال می‌رسانیم؛ چراکه هم‌اکنون توانایی تولید ماهواره در کشور وجود دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات