اختلال در شبکه اینترنت کشور به دلیل اختلال جهانی [به‌روزرسانی: بازگشت به شرایط عادی]

پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
از ساعاتی پیش اتصال کاربران کشور به شبکه‌ی اینترنت با اختلال مواجه شده و گفته می‌شود ۶۵۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیرها در بخش اروپایی قطع شده است.
تبلیغات

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار توویتی از اختلال در شبکه‌ی اینترنت کشور به دلیل اختلال جهانی خبر داد و گفت در ساعت ۱۱:۱۵ حدود ۶۵۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیرها در بخش اروپایی قطع شده است. وی همچنین از بروز این مشکل در کشورهای همسایه خبر داد و اعلام کرد شرکت ارتباطات زیرساخت در تلاش برای برطرف کردن مشکل است. 

وی همچنین اعلام کرد قطعی ارتباطات در دو نقطه یکی قبل از بخارست و دیگری قبل از مونیخ روی مسیر فیبر تأمین‌کنندگان ارتباطات اتفاق افتاده و سرویس دهندگان بزرگ بین‌المللی نظیر گوگل را تحت تأثیر قرار داده است. به‌گفته‌ی وی شرکت ارتباطات زیرساخت در حال جابه‌جایی اینترنت کاربران به مسیرهای سالم باقی‌مانده‌ی غرب و جنوب است. نت‌بلاکس نیز با انتشار پستی در توییتر خود اختلال گسترده‌ی اینترنت در ایران را تأیید و اعلام کرد وضعیت دسترسی به اینترنت در ایران به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

نتبلاکس

سجاد بنابی، عضو هیأت مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت در توییت خود توضیحاتی را در مورد علت قطعی اینترنت ارائه داد و نوشت:

در ساعت ۱۱:۱۵ ۶۵۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیرها در بخش اروپایی قطع شده. اکثر کاربران کشورهای همسایه هم این مشکل را دارند. همکاران من در شرکت ارتباطات زیرساخت در تلاش برای برطرف کردن مشکل هستند. پایان قطعی را اطلاع رسانی می‌کنیم. تصویر زیر از سایت بین‌المللی http://downdetector.com ارائه شده.قطعی ارتباطات در دو نقطه یکی قبل از بخارست و دیگری قبل از مونیخ روی مسیر فیبر تأمین‌کنندگان ارتباطات اتفاق افتاده و سرویس دهندگان بزرگ بین‌المللی نظیر گوگل را تحت تأثیر قرار داده است. در حال جابه‌جایی اینترنت کاربران به مسیرهای سالم باقی‌مانده‌ی غرب و جنوب هستیم.

سجاد بنابی در جدیدترین توییت خود از رفع مشکل و بازگشت اینترنت به شرایط عادی خبر داد:

ارتباطات بین‌الملل به شرایط عادی بازگشت. با ایجاد مدار پشتیبان و اصلاح مسیرهای فیبر بین‌الملل، از دقایقی قبل، اینترنت به شرایط عادی بازگشت. ضمن عرض پوزش از اختلال رخ داده، که خارج از محدوده ایران بوده است، از شکیبایی شما متشکریم.

بسیاری از کاربران از قطعی و کندی سرعت اینترنت adsl و همچنین اینترنت اپراتورها خبر داده‌اند. آیا اینترنت شما هم با اختلال مواجه شده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات