ادامه فعالیت دوچرخه‌های بیدود در هاله‌ای از ابهام

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
بیش از دو هفته از جمع‌آوری دوچرخه‌های بیدود از سطح تهران می‌گذرد و شهرداری خواستار فعالیت مجدد این شرکت یا استرداد مبلغ سپرده به مشترکان شده است.
تبلیغات

بیشتر از دو هفته از آخرین‌باری می‌گذرد که دوچرخه‌های بیدود در سطح تهران مشاهده شده‌اند و این موضوع واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشته است. کاربران بعد از ندیدن دوچرخه‌های بیدود در نقشه‌ی تهران، خواستار پس‌گرفتن مبلغی هستند که به‌عنوان ودیعه و به‌منظور استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی این شرکت پرداخت کرده‌اند؛ اما به‌نظر می‌رسد این امکان هنوز فراهم نشده است و پشتیبانی نیز پاسخ مناسبی در توضیح وضعیت موجود ارائه نداده است.

درحالی‌که ادامه‌ی فعالیت بیدود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این شرکت بیانیه‌ای صادر نکرده است، گمانه‌زنی‌های زیادی مبنی‌بر دلیل جمع‌شدن دوچرخه‌های بیدود از سطح شهر وجود دارد. عده‌ای معتقدند این دوچرخه‌ها به‌دلیل صدمات ناشی از ناآرامی‌ها اخیر جمع‌آوری شده‌اند و مجددا به فعالیت خود ادامه خواهند داد و عده‌ای دیگر می‌گویند این شرکت درخواست همکاری شهرداری برای ادامه‌ی فعالیت‌های خود را مطرح کرده است؛ درحالی‌که شهرداری اختلافات داخلی در شرکت و نبود تفاهم میان شرکای آن را مشکل اصلی عنوان کرده است.

غلام‌حسین محمدی، مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران، با انتشار توییتی نوشت:

دوچرخه‌های بیدود به‌دلیل جلوگیری از صدمات متصور در ناآرامی‌های اخیر جمع‌آوری شدند و باید در اسرع وقت آماده‌ی بهره‌برداری شهروندان شوند. این شرکت دربرابر ودیعه‌ی مشتریان مسئولیت دارد و باید به تعهدات خود عمل کند. شهرداری نیز همچنان به حمایت‌های خود از این حرکت ادامه خواهد داد.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری نیز درباره‌ی دلیل حذف دوچرخه‌های اشتراکی بیدود در تهران گفت:

در حال پیگیری این موضوع هستیم و حتما اول هفته‌ی آینده این دوچرخه‌ها به سطح شهر بازمی‌گردد یا اینکه شرکت موظف است ودیعه‌ی شهروندان را پرداخت کند و نمی‌گذاریم خسارتی به شهروندان وارد شود؛ چراکه دراین‌زمینه نظارت می‌کنیم.

وی درباره‌ی این موضوع که گفته می‌شود حمایت‌نکردن شهرداری سبب حذف دوچرخه‌های بیدود شده است، گفت:‌

به‌نظرم این موضوع بیشتر بهانه‌گیری است؛ چرا که درخواست و نامه‌ی مکتوبی به ما ارسال نشده؛ ولی به طرق مختلف همچون ارائه‌ی ایستگاه‌های رایگان، انجام تبلیغ و کار حمایتی تلاش کرده‌ایم اقدامات لازم برای همکاری با شرکت بیدود را انجام دهیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد تا این لحظه درخواست کتبی مشخصی از شرکت بیدود به‌دستمان نرسیده است. وی گفت:

براساس بررسی‌های اولیه اختلافات داخلی در شرکت و نبود تفاهم میان شرکای آن، مشکل اصلی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا درصورت درخواست شرکت بیدود برای حمایت، به این شرکت کمک مالی می‌شود یا خیر، ‌گفت‌:

سیاست عمومی شهرداری تهران حمایت از بخش خصوصی در چهارچوب‌های قانونی است.

باید دید بیدود در روزهای آینده چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد و می‌توانیم در آینده دوباره شاهد تردد دوچرخه‌های نارجی‌رنگ آن در سطح شهر باشیم یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات