فعالیت اپلیکیشن رسید متوقف میشود
گروه فناوری اطلاعات هزاردستان که محصولاتی نظیر کافهبازار یا دیوار عضو آن هستند، تصمیم گرفته تا فعالیت اپلیکیشن رسید را متوقف کند. حسام آرمندهی، مدیرعامل گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان، انحصارگرایی برخی نهادها، پیچیدگیهای همکاری با ارائهدهندگان خدمات شهری، کمبودهای قانونگذاری و تنظیم مقررات در سیستم بانکی کشور و وجود موانع و خلاهای قانونی متعدد در حمایت از کسبوکارهای اینترنتی کشور را از جمله این مشکلات میداند و میگوید:
در مجموعه هزاردستان در همفکری با اعضای تیم «رسید» به این نتیجه رسیدیم که با وجود چالشهای موجود و محدودیت شدید منابع انسانی (بهعنوان باارزشترین دارایی ما)، با تمرکز بر سایر محصولات خود میتوانیم در خلق ارزشهای ماندگارتر، نقش موثرتر و مفیدتری ایفا کنیم.
براساس اطلاعات ارائهشده توسط آرمندهی، مجموعه رسید در مدت فعالیت خود علاوهبر دستیابی به حدود ۲۰۰ هزار نصب فعال، دستاوردهای گوناگونی در عرصهی صنعت خدمات پرداخت در ایران داشت؛ از جمله با تعامل با سازمانها و شرکتهای حوزه پرداخت، نقش بسزایی در بهبود تجربهی کاربری درگاههای بانکی ایفا کرد.
وی در خصوص چالشهایی که باعث شد تا رسید به فعالیت خود خاتمه دهد، چنین اظهارنظر کرد: «تأخیر طولانی و وضعیت نامشخص روند اصلاح نظام کارمزد خدمات بانکی و انحصارطلبی و کندی سازمانهای زیرمجموعهی شهرداری در ارائهی خدمات شهری و در عمل، عدم استقبال این نهاد از سرمایهگذاری بخش خصوصی، از جمله چالشهایی است که ما و دیگر کسب و کارهای نوپای حوزهی پرداخت الکترونیکی با آن دستوپنجه نرم کردیم و اکنون به این جمعبندی رسیدیم که در شرایط موجود خوشبینی و بلندپروازی ما در این موضوعات منطقی نخواهد بود.»
حسام آرمندهی با اشاره به اینکه با توقف فعالیت رسید، همهی اعضای این تیم، در سایر محصولات هلدینگ هزاردستان (بازار، دیوار و بلد) همچنان با قدرت و انگیزه به کار خود ادامه خواهند داد، ابراز امیدواری میکند که آنها با تجربیات ارزشمندی که در روند توسعهی «رسید» کسب کردهاند و وجود ظرفیتهای فراوان دیگر محصولات، به رشد فینتک کمک کنند.
او میگوید:
طی توسعه رسید، علاوهبر اینکه در زمینهی فرایندهای تولید محصول، درسهای فراوانی آموختیم، به شناخت بهتری از بازار و خدمات قابل ارائه در سایر محصولات گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان در حوزه فینتک و پرداخت رسیدیم و در قالب همکاری استراتژیک با سایر بازیگران این حوزه به سرمایهگذاری خود ادامه خواهیم داد.
تیم رسید ضمن قدردانی از کاربرانی که این مدت از خدمات این برنامه استفاده کردهاند و تشکر از اعتمادشان به این محصول، تا پایان سال جاری با همه توان به ارائهی خدمت به کاربران ادامه میدهد.
امکان شارژ کیف پول رسید از تاریخ ۲۹ اسفند بسته میشود و کاربران رسید پس از این تاریخ ۳ ماه فرصت خواهند داشت با مراجعه به حساب کاربری خود و وارد کردن شبای بانکی خود، موجودی رسید خود را به حسابهای بانکیشان منتقل کنند. پس از این تاریخ، تیم پشتیبانی رسید طی تماسهای تلفنی با کاربرانی که هنوز حساب خود را نبستهاند، روند تصفیه کامل با مشتریان خود را ادامه خواهد داد.
تیم پشتیبانی رسید ازطریق نشانی ایمیل support@resid.ir همواره آمادهی پاسخگویی و راهنمایی کاربران خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت رسید مراجعه کنید.
نظرات