عملیات احداث فیبر نوری در حاشیه شهرها و جاده‌ها آغاز شد

یک‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از احداث ۴۹۶۰ کیلومتر فیبر نوری به منظور بالا بردن کیفیت ارتباطات در حاشیه‌ی شهرها و جاده‌ها خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی از احداث فیبر نوری به منظور بالا بردن کیفیت ارتباطات نسل سوم و چهارم خبر داد. وی پایین بودن پهنای باند را دلیل اصلی نارضایتی مردم از کیفیت ارتباطات دانست و راه‌حل آن را در استفاده از فیبر نوری عنوان کرد.

فیبر نوری با کیفیت‌ترین و پایدارترین راه ارائه‌ی اینترنت با کیفیت و پرسرعت بوده که بسیاری از مشکلات فناوری‌های اینترنت همراه و ADSL را نیز حل کرده است. امکاناتی مانند بانکداری الکترونیک، خرید آنلاین و تلفن تصویری سایر امکاناتی هستند که درکنار اینترنت پرسرعت و در بستر فیبر نوری ارائه می‌شوند. سال گذشته فاز اول فیبر نوری منازل در تهران و سایر استان‌ها به بهره‌برداری رسید و حال وزیر ارتباطات از احداث ۴۹۶۰ کیلومتر فیبر نوری در حاشیه‌ی شهرها و جاده‌ها خبر داد. وی در توییت خود نوشت:

مردم از کیفیت ارتباطات نسل سوم یا چهارم در حاشیه‌ی شهرها و جاده‌ها راضی نیستند. چرا؟ به زبان ساده: چون شیر آب دو اینچی از لوله‌ای نیم‌اینچی تغذیه می‌شود. با فیبر نوری این مشکل برطرف می‌شود. از امروز، عملیات احداث ۴۹۶۰ کیلومتر فیبر نوری برای حل این مشکل، آغاز شد.

به‌روزرسانی: مهرداد ترابیان، مجری طرح توسعه‌ی ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات احداث نزدیک به پنج هزار کیلومتر فیبر نوری را راهی برای ایجاد ارتباطات باکیفیت و با سرعت بالا در روستاهای کشور دانست. وی همچنین اعلام کرد احداث این طرح تا پایان شهریور ماه سال آینده به پایان خواهد رسید و گفت:

این پروژه که با همکاری شرکت مخابرات ایران از ماه گذشته به عنوان پایلوت در استان چهارمحال‌وبختیاری اجرا شده است، ظرفیت بیشتری به استان‌های محروم‌تری مانند فارس، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان و خراسان شمالی اختصاص پیدا کرده است.

به گفته‌ی ترابیان مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، عملیات احداث فیبر نوری در استان‌های محروم، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر و در مابقی استان‌ها ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات