آسیاتک گواهینامه ایزو ۲۰۰۰۰ دریافت کرد
آسیاتک بهعنوان اولین اپراتور ارتباط و مخابرات کشور موفق شد گواهینامهی ایزو ۲۰۰۰۰ را دریافت کند. محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک در این خصوص گفت:
این شرکت به جهت حفظ و ارتقاء سیستم مدیریت کیفیت خدمات، از سال ۱۳۹۶ اقدام به اجرای پروژه پیادهسازی ITIL کرد.
یوسفی زاده اعلام کرد که استاندارد ISO 20000 اولین استاندارد فراگیر جهانی است که بهطور مشخص به موضوع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات میپردازد. وی دریافت این استاندارد را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و ضمنا یادآور شد که آسیاتک در سالهای ۹۲، ۹۳، ۹۵ و ۹۶ به انتخاب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عناون بترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور برگزیده شده است.
مدیرعامل آسیاتک گفت:
این شرکت در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات خود، مجموعهای از فرایندهای مدیریتی یکپارچه را برای ارائهی خدمات مؤثر به مشتریان و کسبوکارهای مختلف به کار گرفت و با بهرهگیری بهینه از روشها در فرایندهای حوزه IT و ICT با نام کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL) راه را برای دستیابی به استاندارد ISO 20000 فراهم کرد.
یوسفی زاده به این نکته اشاره کرد که استاندارد ITIL شامل ۱۳ فرایند اصلی بوده که فرآیندهای آن با فرآیندهای ITIL مشترک است و انتخاب این روش بر مبنای نیاز استراتژیک شرکت صورت گرفته است.
مدیرعامل آسیاتک در خصوص نحوه پیادهسازی و دستیابی به استاندارد ISO 20000 گفت:
این پروژه داری ابعاد گستردهای بود که اصلاحات ساختاری، فرایندی، فرهنگی و ابزاری را در بر میگرفت و میتوان آن را یک تحول گسترده در تفکر کیفی سازمان دانست. البته پیادهسازی این استاندارد بر زیر ساخت سیستمی موجود سازمان تحقق یافت که از سال ۹۰ و با تلاش همهجانبه، درک و تعهد مدیریت شرکت به توسعه متوازن ایجاد شده بود.
وی افزود پروژه در سه فاز و با سازوکار کنترل پروژه جامع و سختگیرانه پیش رفت و خوشبختانه فاز نهایی پروژه قراردادن سازمان در معرض ممیزی ارزشمند ISO 20000 بود که یکی از پیچیدهترین استانداردها در حوزه کیفیت خدمات فناوری اطلاعات بوده و با رویکردی جامع، نهادینهسازی استاندارد مدیریت کیفیت خدمات را در همهی جنبههای سازمان، از طراحی کسبوکار و برنامهریزی مالی تا سازوکارهای اجرایی عملیات سرویس، به چالش میکشد.
برای اخذ گواهینامه ISO 20000، سیستم مدیریت خدمات شرکتها براساس بهترین استاندارد بینالمللی مورد ممیزی قرار گرفته و انطباق آن بررسی میشود که خوشبختانه در اواخر دی ماه ۱۳۹۷ و با ممیزی شرکت IMQ که تنها ممیز مورد تأیید نهادهای بینالمللی در این حوزه را در اختیار دارد، این ممیزی انجام و شرکت آسیاتک بهعنوان اولین اپراتور کشور، مفتخر به دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت خدمات فناوری اطلاعات (ISO 20000) شد.
محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل شرکت آسیاتک در پایان ضمن اعلام این مطلب که حوزه مدیریت کیفیت، راهی بیپایان است و هرچه تنوع و بلوغ خدمات ارتباطی افزوده شود، اهمیت این حوزه نیز در کسب وکار این شرکتها پررنگتر خواهد بود، تصریح کرد:
ارتقاء کیفی باعث ایجاد مزیت رقابتی در توسعهی فعالیت شرکتها، مدیریت منابع در جهت اهداف کلان و یک بازی برنده-برنده برای اپراتور و مشترکین خواهد بود که همواره در صدر اهداف شرکت آسیاتک قرار دارد.