یک میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد تخلیه شد

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
با سیاست جدید مخابرات، یک میلیون خط تلفن بدون کارکرد تخلیه شد و دراختیار متقاضیان جدید قرار گرفت.
تبلیغات

یکی از معضلات مخابرات، بدون کارکرد بودن بسیاری از خطوط تلفن ثابت ارائه‌شده به کاربران است که ماهانه هزینه‌ی آبونمان از آن‌ها دریافت می‌شود. چندی پیش درباره‌ی همین موضوع، دیوان عالی کشور دریافت هزینه‌ی آبونمان را غیرقانونی اعلام و مخابرات را از دریافت آن منع کرد. مجید صدری، مدیرعامل مخابرات، در‌این‌باره رأی دیوان عالی را اجحاف در حق این شرکت خواند. به‌گفته‌ی وی، تعرفه‌های مخابرات افزایش نیافته است؛ در‌حالی‌که هزینه‌های این شرکت، به‌ویژه در بخش نگه‌داری، افزایش درخورتوجهی تجربه کرده است.

مهندس مجید صدری درادامه درباره‌ی خطوط بدون کارکرد اعلام کرد هزینه‌ی آبونمان آن‌ها دربرابر مبلغ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی ایجاد خط جدید باتوجه‌به تعداد زیاد متقاضیان بسیار اندک است. بنابراین، سیاست جدید مخابرات از تخلیه‌ی خطوط بدون کارکرد طی مدت ۳ تا ۴ سال و پس از دریافت اخطار خبر می‌دهد. در یک سال گذشته و پس از اجرای این سیاست، یک میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد در چهار سال گذشته تخلیه شده و دراختیار کاربران جدید قرار گرفته است. افزون‌براین، وی اعلام کرد که در طرح USO، هر فردی در هر جای ایران می‌تواند تقاضای تلفن ثابت کند و این شرکت موظف خواهد بود آن را ارائه دهد.

نشست خبری مخابرات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره‌ی قبوض تلفن ثابت نیز افزود که درحال‌حاضر، برای مبالغ کمتر از ۲۰ هزار تومان قبض صادر نمی‌شود و به کاربر پیامک ارسال خواهد شد. پس از اجرای بخشنامه‌ی جدید بانک مرکزی و درصورت کسب اجازه‌ از کاربران، هزینه‌ی قبوض به‌صورت خودکار از حساب مشترک کسر خواهد شد. مجید صدری درادامه پیش‌بینی کرد باتوجه‌به پرداخت غیرحضوری ۹۹ درصد قبوض تلفن، به‌صورت مرحله‌ای و تدریجی حذف قبوض را شاهد خواهیم بود.

باتوجه‌به برنامه‌ی ویژه‌ی مخابرات، سامانه‌ی ۱۱۸ تغییرات گسترده‌ای تجربه خواهد کرد. با اجرایی‌شدن طرح ثبت مشاغل، صاحبان کسب‌و‌کار می‌توانند با ارائه‌ی اطلاعات خود به ۱۱۸، آن را دراختیار مردم بگذارند. همچنین، به زودی و پیش از سال جدید، زبان عربی و انگلیسی به‌صورت آزمایشی)در این سامانه اجرایی خواهد شد و گردشگران می‌توانند از آن بهره ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات