ظریف: دستگیری مدیر مالی هواوی نشان‌دهنده‌ استیصال آمریکا است

یک‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
وزیر امور خارجه‌ی ایران، دستگیری مدیر مالی هواوی به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نشان‌دهنده‌ی منزوی شدن و استیصال آمریکا دانست.
تبلیغات

چند روز پیش، اخباری مبنی بر دستگیری منگ وانژو، مدیر مالی هواوی و دختر بنیان‌گذار این شرکت به ظن همکاری تجاری با ایران و زیرپا گذاشتن تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور، منتشر شده بود. بعد از این اتفاق، دولت ژاپن و اتحادیه‌ی اروپا، همکاری تجاری با این شرکت را به‌صورت موقت متوقف کرده‌اند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه‌ی ایران نیز به این موضوع واکنش نشان داد و آن را نشانه‌ی منزوی شدن و استیصال آمریکا دانست.

مدیر مالی هواوی که به سوءظن تجارت با ایران و دورزدن تحریم‌های ایالات‌ متحده در شهر ونکوور کانادا بازداشت شده بود، با اتهام فریب مؤسسات مالی آمریکا مواجه است. به گفته‌ی مقام‌های آمریکایی، منگ از طریق یکی از شرکت‌های تابعه‌ی هواوی که خود جزو هیئت مدیره‌ی آن بوده، غیرمستقیم با ایران مبادلات تجاری کرده است. خانم منگ نیز در دفاع از خود به فایل پاورپوینتی اشاره کرده بود که ارتباط نداشتن وی با مسئله‌ی دورزدن تحریم‌های ایران از طریق یکی از بانک‌های هنگ‌کنگی را توضیح می‌داد.

محمدجواد ظریف دستگیری مدیر مالی هواوی را بیش از هر چیزی نشان دهنده‌ی منزوی شدن آمریکا و استیصال آن‌ها دانست و گفت:

آمریکایی‌ها در دنیا منزوی شده‌اند و نیاز پیدا کرده‌اند که در دعواها وارد شوند، به همین دلیل رئیس بخش مالی یک شرکت چینی را دستگیر کردند تا سیاست‌های خود را پیش ببرند. این امر پیش از آنکه نشان دهنده‌ی قدرت آمریکا باشد، نشان‌دهنده‌ی استیصال آمریکاست.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات