دیجی کالا به لطف پلتفرم مارکت پلیس به تنوع یک میلیون قلم کالا می‌رسد

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
دیجی‌کالا روز گذشته، دومین گردهمایی فروشندگان خود را برگزار کرد و به تشریح دستاوردهایش تا امروز و اهدافش تا پایان سال پرداخت که بیشتر با کمک پلتفرم مارکت‌پلیس به دست آمده است.
تبلیغات

دیجی‌کالا، شب گذشته با برگزاری مراسمی در هتل همای تهران، میزبان فروشندگان خود بود که از پلتفرم مارکت‌پلیس این شرکت برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. همچون اغلب مراسم‌های دیجی‌کالا، در این گردهمایی نیز در ابتدا برادران محمدی به‌عنوان بنیانگذاران دیجی‌کالا به ارائه‌ی آمار و اطلاعاتی در رابطه با دیجی‌کالا و همچنین بازار فروش اینترنتی در ایران پرداختند. برادران محمدی با اشاره به جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران که ۵۶ میلیون نفر یا ۷۰ درصد از آن‌ از اینترنت استفاده می‌کنند، به پتانسیل بالای فعالیت در این بازار اشاره کردند. با توجه به حضور فروشندگان مارکت‌پلیس دیجی‌کالا در این مراسم، این آمار بیشتر برای این افراد جالب توجه بود.

براساس آمارهای جالب ارائه‌شده توسط موسسان دیجی‌کالا، از هر ۱۰ ایرانی، ۷ نفر عضو پیام‌رسان تلگرام یا واتساپ هستند. ضمنا باید به اینکه نکته اشاره کرد که ۴۴ درصد یا ۳۸ میلیون نفر از جمعیت کشور در بازه‌ی سنی ۲۰ تا ۴۰ سال قرار دارند که جزو بازار هدف فروشگاه‌های اینترنتی هستند. 

گردهمایی توسعه دهندگان دیجی کالا

دیجی‌کالا با اشاره به پیش‌بینی‌های Price Waterhouse Coooper امیدوار است تا با تبدیل شدن ایران به شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا تا سال ۲۰۳۰، بتواند از شرایط ایجادشده بیشترین استفاده را برای گسترش کسب‌وکار خود در فضای آنلاین ببرد. البته برادران محمدی به کاهش قدرت خرید مردم در ماه‌های اخیر به دلیل کاهش ارزش ریال در برابر دلار و بالا رفتن نرخ تورم، به‌عنوان فاکتوری تاثیرگذار طی در سال جاری اشاره کردند.

با وجود اینکه کشور از جمعیت جوان بالایی برخوردار بوده و ضریب نفوذ اینترنت نیز رقمی درخور است، تنها ۱.۵ درصد از خرید‌های صورت‌گرفته در بازار ۹۵ میلیارد دلاری کشور به‌صورت آنلاین انجام می‌شود؛ این در حالی است که ترکیه با داشتن جمعیتی مشابه ایران، سهمی بیش از دو برابر ایران در خرید های اینترنتی را دارا است. دیجی‌کالا مدعی است که ۹۰ درصد از سهم بازار در ایران را در اختیار دارد. بنابر اطلاعات دیجی‌کالا، سهم فروش دیجی‌کالا به‌طور متوسط از سال ۹۰ تا ۹۷، هر سال ۱۰۳ درصد افزایش پیدا کرده است. 

دیجی‌کالا، شب گذشته اعلام کرد که در حال حاضر و در آستانه‌ی برگزاری کمپین فروش یلدا که از ۲۷ آذرماه آغاز خواهد شد، بیش از ۱۵ هزار فروشنده در مارکت‌پلیس فعال هستند که در کنار دیجی‌کالا بیش از ۷۰۰ هزار کالای متنوع را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. دیجی‌کالا امیدوار است تا پایان سال جاری، تنوع کالاهای خود را به بیش از یک میلیون قلم افزایش دهد. 

دیجی‌کالا پنج اصل ارائه‌ی بهترین قیمت، کیفیت بالای محصول، گارانتی معتبر، محتوای صحیح و ارسال سریع را به‌عنوان پنج ارزش مشتری‌محور معرفی کرده و از فروشندگان نیز خواست تا این پنج ارزش را برای افزایش اعتبار برند دیجی‌کالا رعایت کنند. 

گردهمایی توسعه دهندگان دیجی کالا

در ادامه‌ی مراسم، شماری از مدیران و متخصصان دیجی‌کالا در مورد سه اصل اساسی برای فروش کالا در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا، توضیحاتی را ارائه کردند. براساس آنچه که دیجی‌کالا تبیین کرده، فروش موفق محصول و به بیان بهتر، چرخه‌ی موفقیت تجارت الکترونیک از سه اصل اساسی تشکیل شده است:

  • ترافیک بازدید
  • تبدیل ترافیک به فروش
  • رضایت مشتری

با توجه به نزدیک بودن شب یلدا و در راه بودن کمپین شب یلدای دیجی‌کالا، توضیحاتی نیز در این رابطه ارائه شد. دیجی‌کالا انتظار دارد تا در کمپین فروش یلدای ۹۷ بیش از ۳ هزار فروشنده شرکت داشته باشند که ۸۰ هزار کالای مختلف را به فروش خواهند رساند. دیجی‌کالا همچنین پیش‌بینی کرده که در چهار روز برگزاری کمپین یلدای ۹۷ بیش از ۲۹۰ میلیون بازدید از صفحات مختلف محصولات دیجی‌کالا به عمل خواهد آمد که در مقایسه با بازدید ۷۲ میلیونی در ۴ روز عادی، بسیار ارزشمند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات