هزینه مکالمه با زائران اربعین یک سوم شد

جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
بعد از مذاکرات گسترده با هیئت اتصالات و وزارت ارتباطات عراق، در ایام اربعین حسینی، نرخ مکالمه از ایران به عراق از دقیقه‌ای سه هزار تومان به ۹۰۰ تومان کاهش پیدا کرد.
تبلیغات

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات، هیئت اتصالات و وزارت ارتباطات عراق بعد از مذاکرات گسترده با کاهش نرخ مکالمه از ایران به عراق در مراسم اربعین ۹۷ موافقت کرده است. پیش از این شرکت ارتباطات سیار نیز از کاهش تعرفه همراه اول برای زائرین اربعین ۹۷ خبر داده بود.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات با انتشار پستی در اینستاگرام خود این خبر را اعلام کرد و نوشت:

۱- نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳۰۰۰ تومان به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان برای ایام اربعین حسینی کاهش یافت.۲- در ۱۰ نقطه از مسیر نجف به کربلا، با همکاری شرکت‌های اینترنتی عراق وای‌فای رایگان برای زوار فراهم است. صحن حضرت زهرا سلام الله علیها نیز در دو روز آینده به وای‌فای مجهز خواهد شد.۳- ظرفیت ارتباطاتی دو کشور به دو برابر گذشته ارتقاء یافت.

او در ادامه چند نکته را نیز اضافه کرد:

۱- با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و به‌ویژه رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود. توصیه می‌کنم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زوار عزیز حتما از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند.۲- تماس از ایران به عراق مقرون به صرفه‌تر است.۳- در ساعات پیک، که از ساعات غروب آغاز و تا یک بامداد ادامه می‌یابد از تماس‌های غیرضروری بپرهیزید.۴- علی‌رغم همه‌ی تمهیدات اپراتورهای عراقی، در مسیر نجف به کربلا در ایام منتهی به اربعین، با شلوغی مسیرهای ارتباطی مواجه خواهیم بود.سایر موارد ضروری از طریق روابط عمومی وزارت ارتباطات اطلاع‌رسانی خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات