ممنوعیت ورود اسنپ و تپسی به فرودگاه امام [به‌روزرسانی: مذاکرات بی‌نتیجه ماند]

دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشستی خبری از ممنوعیت ورود اسنپ و تپسی در راستای دفاع از حق تاکسی‌های رسمی این فرودگاه خبر داد.
تبلیغات

شهرام آدم‌نژاد، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امروز در نشستی خبری از ممنوعیت ورود اسنپ و تپسی به این فرودگاه خبر داد. او اعلام کرد این شرکت‌ها اقدامی برای همکاری با شرایط تعیین‌شده برای تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام انجام نداده‌اند؛ به همین دلیل حضور آن‌ها در فرودگاه ممنوع بوده و تلاش می‌شود اجازه‌ی فعالیت به آن‌ها داده نشود.

او همچنین اعلام کرد در حال حاضر ۱۴۰۰ تاکسی در فرودگاه داریم و روزانه به ۸۰۰ مسافر خدمت‌رسانی می‌شود. این یعنی برای تاکسی‌های فرودگاهی نیز باید شرایطی تعریف شود.

آدم‌نژاد با اشاره به طراحی اپلیکیشن فرودگاه امام خمینی (ره) عنوان کرد، این اپلیکیشن به‌زودی و با حضور وزیر راه و شهرسازی به‌طور رسمی بهره‌برداری می‌شود و تلاش شده نیازهای مسافر توسط این اپلیکیشن به‌طور کامل برطرف شود.

به‌گفته‌ی وی، برنامه‌ریزی‌هایی در فرودگاه امام صورت گرفته که تلاش می‌شود ظرف یک تا دو ماه آینده مشکلات مربوط به تاکسی‌های فرودگاه حل شود. او اعلام کرد، برای تاکسی‌ها مسیرهای مشخصی تعریف شده و حتی یک افزایش قیمت نیز در سال جاری اتفاق افتاده است. او از نصب تاکسی‌متر روی خودروهای حمل‌ونقل به‌منظور محاسبه‌ی نرخ دقیق و از جمله اقداماتی یاد کرد که می‌توان در راستای بهبود شرایط تاکسی‌های فرودگاهی انجام داد.

آدم نژاد همچنین به قوانین موجود برای جابه‌جایی مسافر اشاره کرد و گفت خودروهای شخصی و متفرقه اجازه جابه‌جایی مسافران را ندارند و طبق قانون حق رانندگان تاکسی است که در این مسیر فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ با این سوال که آیا خودروهای شخصی نیز شامل تاکسی‌های اینترنتی می‌شوند گفت، تلاش شده برای اسنپ و تپسی قاعده‌ی جداگانه وضع شود. به همین منظور در معاونت فرودگاهی جلساتی با آن‌ها برگزار شده که در صورت نهایی شدن حضور آن‌ها در فرودگاه مجاز خواهد شد.

او در توضیحاتی اضافه کرد محوطه‌ای برای پارکینگ این خودروها در نظر گرفته شده که قطعا از محل قرارگیری تاکسی‌های رسمی فرودگاه دورتر است اما باعث می‌شود حضور آن‌ها در فرودگاه به رسمیت شناخته شود. هنوز مذاکرات در این راستا ادامه دارد و در صورت توافق طرفین امکان فعالیت آن‌ها در فرودگاه وجود خواهد داشت.

به‌روزرسانی: هومن دمیرچی هم‌بنیان‌گذار و مدیر عملیات تپسی روز گذشته در حساب توییتر خود، جزئیات شرایط اعلام شده برای همکاری تاکسی‌های آنلاین با فرودگاه امام را منتشر کرد. او در توییت خود به این نکته اشاره کرد که مذاکراتی از طرف تاکسی‌های آنلاین با این مجموعه انجام شده و ۳ شرط برای ادامه‌ی فعالیت در این منطقه اعلام شده است:

  • پرداخت عوارض
  • تعیین محل مسافرگیری برای تاکسی‌های آنلاین به فاصله‌ی۵۰۰ متر از درب اصلی
  • تغییر الگوریتم مسافرگیری به سیستم نوبت‌دهی

دمیرچی در ادامه گفت که تپسی شرط اول را پذیرفته است اما دو شرط بعدی با ماهیت آنها متفاوت بوده است. او در این مورد نوشت:

ما شرط اول را پذیرفتیم ولی پذیرش شروط بعدی امکان پذیر نبود چرا که مسافران برای رسیدن به تاکسی آنلاین باید مسافت ۵۰۰ متری را طی می‌کردند که با وجود بار عملا نشدنی بود. شرط سوم هم عملا با ماهیت ما متناقض بود چرا که ما بر اساس امتیاز راننده و نزدیکی به مسافر، سفر را اختصاص می‌دهیم.یکی از دغدغه‌های اصلی فرودگاه در طی مذاکره، کاهش درخواست برای تاکسی‌های فرودگاه بود که ما برای آن هم راه حل داشتیم. پیشنهاد دادیم تاکسی‌های فرودگاه به اپلیکیشن تاکسی‌های آنلاین اضافه شوند و تضمین دادیم درآمد آنها افزایش یابد که از سمت فرودگاه امام به دلیل نامشخص پذیرفته نشد.

با توجه به اخبار منتشر شده و اظهارات مدیر عملیات تپسی، هنوز مشخص نیست که آیا تاکسی‌های آنلاین در آینده‌ی نزدیک به ناوگان مسافربری فرودگاه امام اضافه خواهند شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات