ثبت سفارش موبایل‌های جدید از هفته آینده آغاز می‌شود

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه علاوه برآغاز ترخیص گوشی‌های‌هوشمند، آغاز ثبت سفارش گوشی‌های هوشمند از هفته‌ی آینده را اعلام کرد.
تبلیغات

ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه با اشاره به آغاز ترخیص گوشی‌های موبایل از گمرک، گفت:

برای تنظیم بازار بهتر است مسئولین هرچه سریع‌تر موبایل‌ها را قیمت‌گذاری کنند تا گوشی‌ها توزیع و کمبود موجود در بازار برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی از رفع موانع قانونی برای ترخیص ۶۰۰ هزار گوشی انبار شده در گمرک خبر داد و در صفحه توییتر خود نوشت:

در جلسه هیات دولت دستورالعمل نحوه ترخیص کالاهای واردشده بدون ارز تخصیصی از گمرک به تصویب رسید. بنابراین موانع قانونی ترخیص ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه موجود در گمرک رفع شد.

ابراهیم درستی همچنین اعلام کرد که بخشی از گوشی‌های هوشمند توقیف شده، اما بخش دیگری که در انبارهای گمرک مانده بود یا ترخیص شده یا در حال ترخیص هستند. وی عرضه‌ی این گوشی‌ها در بازار را کافی ندانسته است. وی از مسئولان خواست تا هر چه سریع‌تر اقدام به قیمت‌گذاری گوشی‌های هوشمند کنند. رئیسی با اشاره به اینکه بازار با کمبود کالا مواجه شده، اعلام کرد که گوشی‌های ترخیص شده باید میان فروشندگان توزیع شود تا بازار تعدیل شود. 

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری و تلفن همراه با اشاره به اینکه ثبت سفارش‌های جدید آزاد شده و از هفته آینده شروع می‌شود، گفت:

دررابطه با گوشی‌هایی که توقیف شده خواهش ما این است که سریع‌تر به آن‌ها رسیدگی شود. به هر حال گوشی‌ها جرمی مرتکب نشده‌اند و توقیف طولانی‌مدت آن‌ها صلاح نیست.

درستی برخی از تخلفات موجود در بازار موبایل را جزئی عنوان کرد و گفت:

درخواست ما این است که هرچه سریع‌تر به تخلفات جزئی افراد رسیدگی شود و ناآرامی‌ها برطرف شود. البته درخصوص کسانی که تخلفات سنگین داشته‌اند، لازم است برخورد جدی صورت بگیرد، اما برخی تخلفات در این حوزه واقعا اندک بوده است.

باید دید که در روزهای آینده و با ورود گوشی‌های هوشمند ترخیص شده، بازار موبایل چه واکنشی نشان خواهد داد و آیا شاهد ثبات نسبی در بازار خواهیم بود یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات