معاون وزیر ارتباطات: وضعیت نرخ‌گذاری و تغییر قیمت‌ بسته‌های اینترنت را بررسی می‌کنیم

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
تغییر نرخ بسته‌های روزانه و شبانه اینترنت موبایل، موجبات اعتراض کاربران را برانگیخته، بر این اساس رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرده که وضعیت نرخ‌گذاری بسته‌های اینترنت اپراتورها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تبلیغات

گزارش‌ها حاکی است که تغییری در مدل قیمت گذاری بسته‌های اینترنت موبایل از سوی اپراتورها ایجاد نشده است. بر این اساس حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید که رگولاتوری این موضوع را رصد می‌کند و اگر فروش اینترنت، خلاف تعرفه اعلام شده و خلاف مقررات باشد، با آن برخورد و اعمال قانون خواهد کرد.

وی درباره‌ی این موضوع که چرا اپراتورها در قیمت‌گذاری بسته‌های اینترنت، کاربران را مجبور به خرید اینترنت شبانه در کنار روزانه می‌کنند، اظهار می‌کند که تاکنون مدل بسته‌های اینترنت اپراتورهای موبایل به گونه‌ای بود که بسته‌های ترکیبی با قیمت‌های کم یا حجم رایگان به کاربران پیشنهاد می‌شد تا آنها تشویق به استفاده شوند. اما باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که هم اکنون آیا اپراتورها حق انتخاب را از کاربر گرفته‌اند یا خیر.

بر اساس گزارش معاون وزیر ارتباطات، موضوع توسط معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر لازم بود، بسته‌های اینترنت اپراتورها اصلاح خواهد شد. حتی در مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هدف غیرمستقیم ما از لغو فروش اینترنت حجمی این بود که میل به بسته‌های شبانه که کاربران مجبور بودند به خاطر رایگان و ارزان بودن، از آن استفاده کنند، کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در مصوبه اینترنت غیرحجمی، مردم بر مبنای اتصال، در هر ساعتی از شبانه روز امکان استفاده از خدمات اینترنت ثابت را خواهند داشت، گفت که این موضوع را در اینترنت موبایل هم بررسی خواهیم کرد. باید اپراتورهای موبایل حق انتخاب را به مشترک بدهند و در کنارش می‌توانند آپشن‌هایی برای اینترنت شبانه هم در اختیار کاربر بگذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات