انجام ۱۰۳ میلیون تراکنش بین دستگاهی در کشور طی یک سال گذشته

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران، در سال گذشته با استفاده از مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) بیش از ۱۰۳ میلیون تراکنش و استعلام بین دستگاهی در کل کشور انجام شده است.
تبلیغات

مرتضی رضایی در جلسه توسعه‌ی دولت الکترونیکی در استان تهران با تشریح اقدامات و عملکرد وزارت متبوع و شرکت‌های تابعه برای انجام تکالیف سند تبیین الزامات شبکه‌ی ملی اطلاعات و سایر قوانین بالادستی اعلام کرد که زیرساخت‌های لازم برای ارائه‌ی خدمات الکترونیکی و تولید محتوای بومی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است.

به گفته‌ی وی، دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی باید تلاش کند با استفاده از این ظرفیت‌های ایجادشده در بخش زیرساخت شبکه و خدمات به وظیفه و تکالیف خود به خصوص قانون برنامه‌ی ششم جامه عمل بپوشانند. این دستگاه‌ها موظفند سالانه ۱۲.۵ درصد از مراجعه حضوری مردم را کاهش دهند.

رضایی اعلام کرد که در سال گذشته با استفاده از مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) بالغ بر ۱۰۳ میلیون تراکنش و استعلام بین دستگاهی در کل کشور انجام شده است و با اتصال سایر دستگاه‌ها و سرویس‌های قابل ارائه پیش‌بینی می‌شود این عدد امسال به بیش از ۲۰۰ میلیون تراکنش برسد.

به گزارش وی، تنها راه ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد و رانت، تحقق دولت الکترونیکی است. رضایی همچنین عنوان کرد که سایر مزیت‌های دولت الکترونیکی شامل کاهش هزینه‌های دولت و مردم، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، کاهش مدت زمان دریافت خدمت و نهایتا رفاه و آسایش مردم است و این موضوع در قبال جدیت لازم دستگاه‌های دولتی برای اتصال به این پورتال و بارگذاری خدمات الکترونیکی، محقق می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران همچنین گفت که یکی از پروژه‌های در دست اقدام وزارت ارتباطات ایجاد مراکز IXP استانی برای تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاه‌های استان است و تهران در شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI)‌، رتبه اول کشور را دارد.

به گفته‌ی رضایی، هسته اولیه تیم واکنش سریع با حضور مدیران فناوری اطلاعات دستگاه‌های استانی هسته طی روزهای آینده ایجاد می‌شود که این تیم با محوریت مرکز ماهر تعاملات لازم را برای مقابله با رخدادهای امنیتی و حملات سایبری انجام می‌دهد و لازمه توسعه فضای مجازی توجه به موضوعات امنیتی است و تشکیل تیم واکنش سریع با حضور مدیران فناوری اطلاعات دستگا‌ه‌های استانی از این بابت صورت می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات