۱۳۳۹ قلم کالای ممنوعه در گمرک بازنگری می‌شوند؛ صدور مجوز ترخیص نسیه کالا

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس گزارش رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی، برنامه‌ریزی برای بازنگری کالای ممنوعه که تولید داخلی ندارند، انجام شده و مجوز ترخیص نسیه‌ی کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی نیز صادر شده است.
تبلیغات

 گمرک کشور با انتشار خبری اعلام کرد که قرار است بازنگری‌هایی در رابطه با یک‌هزار و ۳۳۹ قلم از کالاهای وارداتی که در لیست کالاهای ممنوعه قرار گرفته‌اند، صورت گیرد؛ چرا که برخی از این کالاها تولید داخلی ندارند.

در این خبر آمده که فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان در حوزه‌ی نظارت گمرکات این استان اعلام کرده است:

تسهیلاتی برای واحدهای تولیدی در انتظار تخصیص، ارائه می‌شود و واحدهای تولیدی می‌توانند با ارائه‌ی ضمانت‌نامه‌های بانکی تا ۸۰ درصد از کالای خود را از گمرک ترخیص کرده و در آینده پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه گمرک ایران در مناطق ویژه‌ی اقتصادی هیچ‌گونه مشکلی تاکنون نداشته، اعلام کرد که گمرک ایران بیشترین آسیب را درباره کارت‌های بازرگانی دیده است. بنابراین مقرر شده که برای کارت‌های بازرگانان در سال اول ۵۰۰ هزار دلار و در سال دوم تا یک میلیون دلار محدودیت گمرکی گذاشته شود و در سال سوم چنانچه تخلفی نداشته باشند، محدودیت گمرکی آنان به‌صورت کامل برداشته شود. با توجه به اینکه گمرکات گیلان در مسیر کریدور شمال و جنوب قرار داشته و می‌توانند در مقابله با تحریم‌ها کمک کنند باید اختیارات بیشتری به آنان داده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات