سامانه جامع تجارت در الکامپ رونمایی شد

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در بیست‌وچهارمین نمایشگاه الکامپ، سامانه‌ی جامع تجارت در غرفه‌ی وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.
تبلیغات

عباس تابش، مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سامانه‌ی جامع تجارت ایران رونمایی و اعلام کرد که این سامانه از دو بخش اصلی تجارت فرامرزی و تجارت داخلی تشکیل شده است که در بخش تجارت فرامرزی تمامی فرایندهای تجاری از عقد قرارداد‌های بین‌المللی تا ترخیص کالا از گمرک و ورود آن به چرخه‌ی تجارت داخل کشور و در تجارت داخلی تمامی فرایندهای تجاری از قبیل انتقال مالکیت، حمل و انبارش در محدوده‌ی مرزهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.

در این مراسم که در روز پایانی بیست‌وچهارمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی الکامپ برگزار می‌شد، اعلام شد که با بهره‌برداری از یکپارچه‌سازی اسناد تجاری، امکان رهگیری مکانی و مالکیتی، ثبت و مدیریت منشاء کالا، مدیریت مجوزهای فعالیت تجاری و امکان اعمال سیاست‌ها و قواعد مرتبط با تجارت صورت می‌گیرد.

سامانه‌ی جامع انبارداری بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا در جهت ساماندهی انبارها و مراکز نگهداری کالا، تکمیل زنجیره‌ی لجستیکی حمل‌و‌نقل، شناسایی کالاهای قاچاق و ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده به فعالان حوزه راه‌اندازی شد. همچنین مدیریت انبارها و مراکز نگهداری کالا، جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات مبادی و مقاصد با اطلاع‌رسانی مناسب به متولی، جلوگیری از افزایش قیمت به واسطه‌ی حضور دلالان، مدیریت مؤثر زنجیره‌ی لجستیک در کشور و بهینه‌سازی هزینه‌ی لجستیکی کشور صورت می‌گیرد.

بر‌اساس گزارش مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، هر کسی که به هر دلیلی کالایی بیش از نیاز خود ذخیره‌سازی کرده باشد، موجودی خود را باید در این سامانه اظهار کند، در غیر این صورت احتکار به حساب می‌آید. ظاهرا تاکنون سامانه‌های مختلف در حوزه‌ی اصناف معرفی شده، اما این سامانه گام بلندی در جهت حرکت به سمت دولت الکترونیک است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات