مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا رسما افتتاح شد

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا امروز رسماً با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد. این مرکز قرار است محلی برای ارتباط صاحبان ایده، استارتا‍‌پ‌ها، سرمایه‌گذاران و نیروهای متخصص بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) باشد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا با هدف ترویج اشتغال در بخش ICT و ایجاد کار برای فارغ‌التحصیلان این بخش با حضور وزیر ارتباطات و معاونانش به صورت رسمی افتتاح شد.

این مرکز بنا به گفته باقر اصل معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران قرار است به توسعه و حمایت از کسب‌و‌کارهای نوپا ب‍پردازد و در آن به نیازهای افراد صاحب ایده، متخصصین بدون شغل، استارتاپ‌ها و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بخش ICT پاسخ دهد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از مدیران این مرکز که تحت نظر سازمان فناوری اطلاعات ایران است، افراد صاحب ایده، متخصصان، فارغ‌التحصیلان، افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری و صاحبان کسب‌وکارهای نوپا در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا و ثبت‌نام در آن به دیگر افراد حاضر در چرخه کسب‌وکارهای نوپا معرفی شده و می‌توانند از تسهیلات و منابع در نظر گرفته شده بهره ببرند.

این مرکز قرار است بیشتر به صورت مجازی فعالیت کند تا بتواند به متقاضیان در سراسر کشور خدمت‌رسانی کرد و با کاهش رفت و آمدها، در وقت و هزینه نیز صرفه‌جویی کند.

مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا قرار است به غیر از ارتباط بین ارکان چرخه کسب‌و‌کارهای نوپا و ارائه خدمات مالی و تجهیزاتی، آموز‌ش‌های لازم برای فعالیت موفق در مشاغل مرتبط با بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در اختیار همگان قرار دهد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح رسمی مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا بر ضرورت خودکفایی و خودباوری و حرکت به سوی بومی کردن تحقیق ،پژوهش و فناوری تاکید کرد و گفت: «این روند باید تقویت شود. و ما نیز از هر شرکت و دانشگاهی که بتواند کسب و کار فاوا را رونق دهد حمایت می کنیم. ما به عنوان بخشی از دولت، وظیفه‌ی خود می‌دانیم که همراه این زنجیره باشیم. انحصار به هیچ وجه جزء برنامه های وزارت ارتباطات نیست و نخواد بود.»

واعظی توجه به دانشگاهیان و نوآوران در تمام استانهای کشور را ضروری دانست و افزود که لازم است این مرکز، نقش بی طرفی را بازی کند و همه علاقمندان بتوانند از فرصت بوجود آمده به نفع رونق فاوا استفاده کنند.

او ادامه داد: «این مرکز به ما کمک می کند تا بیشتر در جریان بازار قرار گیریم و فعل و انفعالات زیرساختی را بر این مبنا تنظیم کنیم. مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا می تواند نقش مشاوره را برای فعالان این عرصه بازی کند تا سرمایه‌گذاران بتوانند با اعتماد بیشتر در این عرصه فعالیت کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اولویت جدی دولت رونق اقتصادی و کسب و کار برای ایجاد شغل است اعلام کرد که دولت رونق کسب و کار را از بخش ICT شروع کرده است. در دنیا مشاغل زیادی در زمینه فناوری وجود دارد که هنوز به آنها دست نیافته‌ایم و لازم است برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقش سازمان تنظیم مقررات نباید سختگیرانه باشد و لازم است فضایی را بوجود آورد تا برای رونق کسب و کارهای نو، موانع کمتری وجود داشته باشد.

واعظی با بیان اینکه اقبال در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و سرمایه گذاری در آن بسیار زیاد است گفت:

در دو ساله و نیم گذشته بیش از ده هزار میلیارد تومان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه‌گذاری شده که شش هزار و پانصد میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته است؛ همین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهم است و دولت از فعالیت بخش خصوصی در صنایع مختلف به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات حمایت می‌کند.

وزیر ارتباطات به اولویت تولید محتوا، خدمات و اپلیکیشن اشاره و ابراز امیدواری کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با افتتاح این مرکز در تحقق این هدف موفق باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات