ظرفیت‌ سرویس اینترنت پرسرعت کشور بیشتر از مشترکان است

ظرفیت‌ سرویس اینترنت پرسرعت کشور بیشتر از مشترکان است

بر اساس گفته‌های معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ظرفیت‌های دسترسی به اینترنت پرسرعت کشور بیش از تعداد مشترکانی است که این سرویس‌ها را دریافت کرده‌اند. این درحالی است که برخی از متقاضیان سرویس اینترنت پرسرعت با پر شدن ظرفیت تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت مواجه می‌شوند. همراه زومیت باشید.

غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد است ظرفیت اپراتورهای فعلی ارائه‌دهنده سرویس اینترنت باندپهن بسیار بالاتر از تعداد مشترکین آنها است. این در حالی است که متقاضیان این سرویس در برخی مناطق با تمام شدن ظرفیت تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت روبرو می‌شوند و مجبورند از راهکارهای گران‌قیمت‌ یا کم سرعت استفاده کنند.

معاون رگولاتوری در مورد ظرفیت‌های اینترتنی کشور اعلام کرد با توجه به بسترهای ارتباطی موجود، توسعه‌ی آنها و تنوع پروانه‌های صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، در حال حاضر، دسترسی به سرویس اینترنت پرسرعت، بدون محدودیت در واگذاری برای متقاضیان فراهم شده است.

غلامرضا داداش‌زاده گفت:

ظرفیت اپراتورهای فعلی ارائه‌دهنده سرویس اینترنت باند پهن بسیار بالاتر از تعداد مشترکین آنهاست. در استان تهران، شرکت‌های خدمات انتقال داده‌ها (PAP) و شرکت مخابرات ایران، دو میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۷۱ پورت پرسرعت سیمی نصب کرده‌اند؛ در حالیکه تنها یک میلیون و ۶۸۶ هزار نفر متقاضی دریافت سرویس بوده و سرویس مورد نظر خود را دریافت کرده‌اند. البته در مواردی که کیفیت سرویس ارائه شده به مشترکین از شاخص‌های تعیین شده پائین‌تر باشد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در مورد توقف فروش سرویس اپراتور تا زمان ارتقای پهنای باند اقدام می‌کند.

داداش‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر در شش استان کرمان، فارس، ایلام، بوشهر، هرمزگان و کردستان توقف فروش اعمال شده است توضیح داد در مواقع اعمال توقف فروش یا مواردی که لازمه ارائه‌ی سرویس، انجام توسعه‌ی زیربنائی بخش ICT است، سرویس‌های دسترسی به باند پهن شامل Wimax، Wi-Fi، 3G و 4G به عنوان خدمات جایگزین قابل استفاده است.

به گفته‌ی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی کشور، مشترکان درصورت مشاهده‌ی تخلف در ارائه‌ی سرویس اینترنت پرسرعت می‌توانند از طریق سامانه‌ی پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ و پایگاه اینترنتی ۱۹۵ شکایات خود را ثبت کنند تا از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی بررسی و پیگیری لازم انجام شود.

پیش از این زومیت در مطلبی با عنوان «چطور از اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت شکایت کنیم؟» راهکارهای شکایت از این شرکت‌ها را بررسی کرده بود که می‌تواند شما را در این رابطه راهنمایی کند.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید