ایران ۱۱۴ هواپیما از ایرباس می‌خرد

یک‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس اعلام عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، شرکت هما با ایرباس فرانسه برای خرید ۱۱۴ هواپیما به نتیجه رسیده است. این توافق از نتایج اولیه برداشتن تحریم‌ها و اجرای برجام است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس برجام، خرید و فروش هواپیمای مسافربری به ایران مجاز می‌شود. بر همین اساس وزیر راه و شهرسازی از توافق با شرکت ایرباس فرانسه برای خرید ۱۱۴ هواپیما برای هما اطلاع داد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم سالگرد تأسیس بانک مسکن در خصوص مذاکرات برای خرید هواپیما در آستانه لغو تحریم‌ها افزود که در چند ماه اخیر مذاکرات بسیاری را با شرکت‌های دست اول تأمین کننده هواپیما داشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت:

در زمینه‌ی سفرهای هوایی در دو بخش بحث کرده‌ایم. یکی اینکه ساختار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را بازسازی کنیم که در این زمینه درگام نخست برای ۱۱۴ فروند هواپیما با ایرباس فرانسه توافق کرده‌ایم. بحث دیگر این است که تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی را نیز بازسازی کنیم. در این زمینه نیز به دنبال استفاده از لیزینگ هواپیما با شرکت‌هایی که هواپیما عرضه می‌کنند هستیم.

به گفته‌ی وزیر راه و شهرسازی، همچنین با بیمه‌های مطرح دنیا برای تأمین هواپیما جهت بازسازی شرکت‌های هواپیمایی مرتبط مذاکره کرده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات