آمریکا تحریم‌های هواپیمایی، بانکی و نفتی علیه ایران را برداشت

یک‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس اسناد منتشر شده‌ی وزارت خزانه‌داری آمریکا، دولت آمریکا تحریم‌های بانکی و نفتی علیه ایران را لغو کرد. بر این اساس تراکنش مالی و بانکی با اشخاص حقیقی و حقوقی، فروش نفت و هواپیمای مسافربری به ایران آزاد اعلام شد. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن گزارش داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا اسنادی را منتشر کرده که بر اساس آن لغو تحریم‌های ضد ایرانی‌ بر اساس توافق هسته‌ای را مشخص کرده است. از جمله این محدودیت‌ها که بر طرف خواهد شد، فروش هواپیمای مسافربری، محدودیت‌های اعمال شده بر بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران است.

در بخشی از اسناد وزارت خزانه داری آمریکا نوشته شده است: بطور مشخص از «روز اجرا» به بعد فعالیت‌های عناصر غیرآمریکایی ذیل دیگر قابل تحریم نخواهند بود»

- تراکنش مالی و بانکی با اشخاص حقیقی و حقوقی مندرج در پیوست ۳ ضمیمه ۲ برجام شامل: بانک مرکزی ایران و دیگر نهادهای مالی ایرانی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفتیران، شرکت ملی نفتکش ایران و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی.
- اقدامات وزارت خزانه داری آمریکا ایران را مجاز می‌سازد تا نفت خود را به کشورهای ثالث فروخته و هواپیماهای مسافربری وارد کند.

این خبرگزاری بین‌المللی گزارش داده که بنا به گفته یک مقام ارشد دولت اوباما، تحریم‌های بیش از ۴۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی برداشته شده است اما حدود ۲۰۰ فرد مرتبط با ایران در فهرست تحریم‌ها باقی خواهند ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات