ایران خودرو روزانه چند اتومبیل سواری تولید می‌کند؟

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
ایران‌خودرو میزان تولید روزانه‌ی محصولات خود را در دی‌ماه امسال افزایش داده است. پژو پارس، ۴۰۵ و ۲۰۶ در صدر بیشترین تولیدات این شرکت در سال ۹۴ قرار دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آمار تجمعی تولید ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان روز هجدهم دی نشان می‌دهد که در مجموع تعداد ۳۷۸ هزار و ۹۳۸ دستگاه خودروی سواری از خط تولید این شرکت به بازار ارائه شده است.

این خودروساز داخلی تولید روزانه‌ی انواع سواری‌هایش را در دی ماه به بیش از ۲۱۰۰ دستگاه افزایش داده که نسبت به تولید روزانه‌ی دیگر ماه‌های امسال نزدیک به دو برابر افزایش یافته است. این افزایش تولید را می‌توان نتیجه‌ی فروش محصولات این شرکت با وام ۲۵ میلیون تومانی دانست.

با این حال هنوز هم بیشترین میزان تولید در بین محصولات ایران‌خودرو به پژو پارس تعلق دارد. از ابتدای سال تا ۱۸ دی تعداد ۸۹هزار و ۶۵۷ دستگاه پژوپارس تولید شده است. پژو ۴۰۵ نیز با کمی اختلاف نسبت به پژو پارس و تعداد ۸۹هزار و ۶۴۱ دستگاه در رده‌ی دوم بیشترین تعداد تولید قرار دارد. پژو ۲۰۶ نیز از دیگر محصولات پرطرفدار و جوان‌پسند این شرکت هم از ابتدای سال تا کنون به تعداد ۸۰ هزار و ۲۵ دستگاه تولید و به بازار ارائه شده است.

سمند تعداد ۶۴ هزار و ۶۲۰ دستگاه و تندر تعداد ۱۴هزار و ۹۸۶ دستگاه از کل تولیدات ایران خودرو را به خود اختصاص داده‌اند. تولید دنا نیز در سال جاری افزایش داشته و از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه دنا تولید شده است. همچنین ۱۲ هزار و ۱۷۲ دستگاه رانا از ابتدای سال تاکنون در ایران خودرو تولید شده است.

با این حال و با توجه به افزایش چند برابری خودرو نسبت به نیمه‌ی اول سال، ایران خودرو اعلام کرده که در ماه‌های پایانی سال، تولید سواری‌ها در این شرکت با شتاب بیشتری ادامه دارد تا رضایت مشتریان فراهم شود.

این شرکت قصد دارد کمبود تولید و فروش خود در ابتدای امسال را در روزهای پایانی سال جبران کند و حتی بتواند در زمینه‌ی تولید رکورد هم بزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات