شورولت به ایران وارد می‌شود

یک‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
مجوز واردات خودروهای دو برند معتبر اتومبیل‌سازی دنیا توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شد. بر این اساس برند شورولت از جنرال موتورز به عنوان اولین برند خودروساز آمریکایی پس از تحریم‌ها به کشور وارد می‌شود. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

سازمان توسعه تجارت ایران پس از بررسی درخواست‌های ارائه شده، برای واردات دو مدل شورولت و یک مدل خودرو اپل مجوز ورود آنها را صادر کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، اعلام کرده است:

    با توجه به نامه دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه درباره خودروی سواری قابل ورود با نشان تجاری Chevrolet، با رعایت آئین‌نامه‌‌ی ضوابط فنی واردات خودرو و رعایت سایر مقررات و مطابق با مدل‌های مندرج در گواهی نمایندگی صادره مرکز اصناف و بازرگانان با اعتبار دوره زمانی ۲۹ آذرماه ۹۸، اقدام شود.

    بر اساس اطلاعات منتشر شده از دفتر نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردکننده در نظر دارد دو مدل خودرو شورولت AVEO و TRAX کره جنوبی را در حجم موتورهای ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰در دو گروه شاسی‌بلند و هاچ‌بک وارد کشور کند.

    نام دفتر نیرو محرکه
    نامه سازمان توسعه تجارت
    مشخصات شورولت‌های وارداتی

    شرکت جنرال موتورز کره‌ جنوبی که ۹۶ درصد سهامش در اختیار جنرال موتورز آمریکاست، تولیدکننده ۸ مدل خودرو است که ۶ مدل از آن مربوط به برند شورولت است. پس از آنکه جنرال موتورز شرکت کره‌ای دوو را در سال ۲۰۰۱ خریداری کرد، در سال ۲۰۰۲ این شرکت را تاسیس کرد و دوو را زیرمجموعه این شرکت قرار داد.

    بدین ترتیب شورولت برند آمریکایی زیر نظر شرکت جنرال موتورز اولین برند اتومبیل‌سازی آمریکایی است که بعد از تحریم‌ها به ایران وارد خواهد شد.

    همچنین سازمان توسعه تجارت ایران مجوز واردات یک محصول جدید از اُپل را صادر کرده است. در متن این مجوز آمده است:

    با توجه به نامه صنایع خودرو و نیرو محرکه در خصوص خودروی سواری قابل ورود با نشان تجاری OPEL، طبق قوانین و مقررات اقدام شود. خودرو درخواستی برای این برند نیز insignia limousine nb با حجم موتور ۱۹۹۸ اعلام شده است.
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات