پای بانکی‌ها به حوزه اینترنت و مخابرات باز شد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
شرکت فناپ یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ بانک پاسارگاد به همراه ۸ شرکت اینترنتی دیگر موفق به دریافت پروانه‌ی ارتباطات ثابت با نام FCP شد. این مشارکت در قالب کنسرسیوم توسعه‌ی فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان انجام شد. با اعطای پروانه‌ی ارتباطات ثابت FCP به این کنسرسیوم، پای بانکی‌ها به صورت غیر مستقیم به اینترنت و مخابرات باز شد. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

شرکت فناپ یکی از زیرمجموعه‌های گروه اقتصادی تجاری بانک پاسارگاد به همراه هشت شرکت اینترنتی دیگر موفق به دریافت پروانه‌ی شرکت‌های ارائه‌دهنده ارتباطات ثابت با نام FCP شد.

کنسرسیوم توسعه‌ی فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان، متشکل از نه شرکت فعال صنعت مخابرات و اینترنت شامل فناپ، گسترش اطلاعات و ارتباطات ندا رایانه، آزادنت رسانه، شرکت رسانه آوابرید، شبکیه شریف، توسعه ارتباطات هما، ارتباطات اوراکل، فنی مهندسی مروا سیستم و پردیس اطلاع‌رسان سپهر است که موفق به دریافت پروانه ارتباطات ثابت با نام FCP از سوی رگولاتوری شده است.

محسن یوسف پور، مدیرعامل کنسرسیوم توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان یکی از دلایل حضور فناپ در این کنسرسیوم را تکمیل پروانه‌های دیگر این شرکت در حوزه‌ی مخابراتی دانست و اعلام کرد که ما برای ارائه‌ی خدمات یک‍پارچه چهارگانه تلفن ثابت، تلفن همراه، تلویزیون و اینترنت باید متقاضی سه مجوز IPTV(تلویزیون اینترنتی)، FCP(ارتباطات ثابت) و MVNO(اپراتور مجازی) می‌شدیم. ما این کار را انجام دادیم که تا کنون IPTV و FCP را دریافت کردیم و امیدواریم تا پایان سال مجوز MVNO رو را نیز دریافت کنیم.

به گفته‌ی مدیرعامل این کنسرسیوم، برای ورود به حوزه‌ی ارتباطات ثابت که دارای خدماتی از قبیل تلفن ثابت، اینترنت، LTE و فیبرنوری است، حدود ۲ سال تحقیقات انجام شده است و برای سرمایه‌گذاری در این حوزه حداقل باید چند صد میلیارد تومان هزینه کرد.

یوسف پور توضیح داد که ۳۵ درصد سهام این کنسرسیوم به نام ۸ شرکت اینترنتی است و ۶۵ درصد آن به نام شرکت فناپ است. هدف ما تنها کسب بازار نیست و به ارائه‌ی خدمات با کیفیت فکر می‌کنیم. همچنین ما در نظر داریم از تمام ویژگی‌های پروانه FCP به ویژه تلفن ثابت و اینترنت TD-LTE استفاده کنیم تا به کاربران خدمات گسترده و بسته‌های کاملی ارائه دهیم.

او معتقد است یکی از مزیت‌های این کنسرسیوم سهم بازار بسیار خوب ۸ شرکت اینترنتی حاضر است که می‌تواند به موفقیت این شرکت کمک کند؛ این سهم بازار مناسب می‌تواند سبب ورود سریع و راحت‌تر تکنولوژی‌های جدید شود.

دارندگان پروانه FCP می‌توانند در زمینه فیبر نوری، تلفن ثابت، اینترنت با سیم و بدون سیم، VOIP و سرویس‌های ارزش افزوده، در سراسر کشور خدمات ارائه دهند. تا به حال ۹ شرکت و کنسرسیوم این پروانه را دریافت کرده‌اند که اکثرا سرویس‌دهنده‌های اینترنتی هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات