قرارداد ایران خودرو و پژو منعقد می‌شود؛ ایران صادرکننده پژو در منطقه

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اظهارات دبیر شورای سیاست‌گذاری خودرو، قرارداد ایران‌خودرو و پژو هنگام سفر رییس‌جمهور ایران به فرانسه یا در زمان برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران منعقد خواهد شد.
تبلیغات

ساسان قربانی دبیر شورای سیاست‌گذاری خودرو و دبیرکل سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اعلام کرد که انعقاد قرارداد همکاری ایران‌خودرو و پژو بسته به رویکرد مدیرعامل ایران‌خودرو در حاشیه‌ی سفر ریاست‌جمهوری به فرانسه یا در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو صورت خواهد گرفت.

فعالان خودروی ۲۵ کشور دنیا در ایران

قربانی دبیرکل سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران توضیح داد که این همایش در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد و حداقل ۵۰۰ مهمان خارجی از ۳۰۰ شرکت خودروسازی و قطعه‌سازی ۲۵ کشور جهان در این همایش حضور خواهند داشت.

او در مورد ملیت شرکت کنندگان و زمان برگزاری همایش گفت:

مدیران ارشد شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی از کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، کره‌جنوبی، اتریش، اسپانیا و سوئد از جمله شرکت‌کنندگان در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو خواهند بود. زمان برگزاری این همایش از آذرماه به ۹ اسفندماه تغییر یافت تا با اجرایی شدن برجام، شرکت‌های خارجی بیشتری امکان حضور در این همایش را داشته باشند.

ایران صادرکننده پژو در منطقه می‌شود

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات‌مدیره‌ی انجمن قطعه‌سازان ایران نیز تاکید کرد که طبق مذاکرات صورت گرفته با شرکت پژو مقرر شده که ایران به مرکز صادرات قطعات محصولات پژو در منطقه تبدیل شود. عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان اینکه با رنو نیسان نیز برای تبدیل ایران به مرکز قطعات محصولات این شرکت مذاکره شده است، توضیح داد که پژو می‌خواهد ساخت محصولاتش در داخل ایران را به بیش از ۸۰ درصد افزایش دهد.

بر اساس اظهارات قبلی مدیرعامل ایران خودرو، قرار است شرکتی ایجاد کنیم که ۵۰ درصد سهامش به نام ایران‌خودرو و ۵۰ درصد دیگر به نام پژو سیتروئن باشد. قرار بر این است که پانصد میلیون یورو برای ایجاد این شرکت سرمایه‌گذاری شود و در این دور از همکاری‌ها ۵ خودروی پژو ۳۰۱، ۲۰۸، ۲۰۰۸، ۵۰۸ و ۵۰۰۸ در ایران به تولید برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات