تمرکز بر سنجش و کنترل IT در چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات

یک‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
مطالعه 4 دقیقه
کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با همکاری انجمن انفورماتیک ایران، چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را با تمرکز بر سنجش و کنترل IT برگزار می‌کند.
تبلیغات

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به برگزاری سه دوره‌ی اخیر همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات و برگزاری همایش چهارم اعلام کرد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران طی سه سال گذشته با هدف ارتقاء سطح آگاهی مدیران دولتی و خصوصی با مفاهیم مدیریت IT، سلسله همایش‌های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را برگزار کرده است و امسال چهارمین دوره‌ی همایش را روزهای ۱۴ و ۱۵دی ماه با موضوع سازوکارهای سنجش، پایش و کنترل در حوزه‌ی راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار می‌کند.

سعادت با تشریح موضوع اصلی همایش چهارم راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات گفت:

موضوع مدیریت فناوری اطلاعات و به خدمت گرفتن آن در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، محور کلی همایش طی سه دوره‌ی اخیر بوده اما امسال بر بحث سنجش و کنترل فناوری اطلاعات در حوزه‌ی مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات تمرکز فراوانی شده و مقالات مفصلی طی دو روز برگزاری همایش با این محور ارائه خواهد شد.

رئیس چهارمین دوره‌ی همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات تاکید کرد که به دلیل ضرورت آشنایی تمام نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی با بحث مدیریت فناوری اطلاعات، مخاطبان این همایش همه مدیران بخش خصوصی، دولت و صاحبان صنایع و بانک‌ها هستند.

افزایش استقبال از دوره چهارم

علی آذرکار، مسئول کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به عنوان رئیس دبیرخانه‌ی برگزاری چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات بیان کرد که تلاش سازمان در برگزاری دوره‌های مختلف همایش این بوده که از چشم‌انداز کاربردی و تجربی به مقوله‌ی مدیریت فناوری اطلاعات بپردازد؛ چراکه مخاطبان ما از قشری هستند که با موضوعات کاربردی بیشتر سروکار دارند.

به گفته آذرکار امسال نمونه‌های موفق مدیریت کاربردی فناوری اطلاعات متمرکز بر بحث سنجش و پایش فاوا درنهادها و سازمان‌های مختلف طی دو روزهمایش با حضور کارشناسان و صاحب نظران ارائه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دبیرخانه‌ی چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با اشاره به استقبال مثبت از برگزاری این همایش گفت:

حجم مقالات و محتوای فزاینده‌ی این همایش در زمینه‌ی مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات باعث شد برخلاف سال‌های قبل که همایش در یک روز برگزار شد، امسال طی دو روز برگزار شود. هدف نهایی سازمان از برگزاری این همایش، توسعه‌ی فضای کسب و کاردرحوزه‌ی مشاوره و مدیریت فناوری اطلاعات است؛ امیدواریم با تجارب مطرح شده در این همایش و برگزاری نمایشگاه جانبی آن، بتوانیم به توسعه‌ی فعالیت در این فضا کمک کنیم. امسال سازمان با همکاری انجمن انفورماتیک ایران این همایش را برگزار می‌کند تا تجارب کاربردی حوزهی مدیریت وراهبری فناوری اطلاعات به نظریه‌های دانشگاهی این حوزه پیوند بخورد.

رئیس دبیرخانهی چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات دربخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع مشکلات بخش خصوصی در زمینهی ناآشنایی کارفرمایان با تعریف و هدایت پروژه‌های فناوری اطلاعات اشاره و اعلام کرد که با توجه به این مشکل، دبیرخانه‌ی دائمی همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات موضوع طرح «جایزه‌ی ارتقای ظرفیت کارفرمایی» را مطرح کرده است. این طرح به منظور ارتقاء ظرفیت کارفرمایی در برون‏‌سپاری پروژه‏‌های فناوری است.

حضور خارجی‌ها در این مراسم

الهه نجفی، دبیر کمیته‌ی علمی چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات درخصوص ارائهی تجربیات موفق حوزه‌ی مدیریت فناوری اطلاعات در این همایش توضیح داد که امسال تجارب کاربردی و موفق نهادها و شرکت‌هایی همچون سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و اصفهان، وزارت امور اقتصاد و دارایی ، سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌هایی همچون فناپ و کاشف معرفی و ارائه خواهد شد.

نجفی همچنین با اشاره به اتفاق جدید این همایش گفت:

امسال برای نخستین بار در همایش، نشست تخصصی مشاوره‌ی مدیریت فناوری اطلاعات، چالش‌ها و راهکارهای آن با حضور مدیران و اساتید دولتی و خصوصی از حوزه مختلف همچون سازمان امور مالیاتی، سازمان مدیریت صنعتی ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان شرکت‌های مشاوره حوزه IT برگزار می‌شود و موضوع ارتقاء کارفرمایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر کمیته علمی چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات درخصوص حضور و سخنرانی یکی از چهره‌های بین المللی حوزه مشاوره و مدیریت فناوری اطلاعات در همایش خبر داد افزود که امسال آقای ادوارد کاربات، مشاور یکی از ۵ شرکت برتر تولیدکننده برندهای مدیریت خدمات فاوا در جهان از کشور آفریقای جنوبی دراین همایش به معرفی و ارائه‌ی جدیدترین راه کارهای مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات در جهان می‌پردازند. همایش از این طریق به دنبال اشتراک‌گذاری تجارب داخلی و خارجی میان مدیران و مشاوران حوزه‌ی مدیریت فناوری اطلاعات است.

چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات روزهای چهاردهم و پانزدهم دی ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۸ الی ۱۶ در مرکز مطالعات و بهره‌وری منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات