عملی نشدن تعهدات تلگرام، دلیل لغو مجوز استقرار CDN آن در کشور بوده است

یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
به گفته‌ی معاون مرکز ملی فضای مجازی، قرار بود تلگرام اطلاعات کاربران ایران را در داخل کشور خودمان نگهداری کند؛ اما اطلاعات را از کشور خارج کرد.
تبلیغات

چنانچه طی روزهای اخیر زومیت را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که در ادامه‌ی انتشار انبوه اخبار، گمانه‌زنی‌ها و اظهارنظرها در مورد سرنوشت تلگرام در کشور، هفته‌ی گذشته، شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار اطلاعیه‌ای از لغو مجوز استقرار سرورهای شبکه‌ی توزیع محتوای تلگرام (CDN) در ایران خبر داد. حال عباس آسوشه، معاون مرکز ملی فضای مجازی، دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را عمل نکردن تلگرام به تعهدات خود عنوان می‌کند، او می‌گوید:

تصمیم گرفتیم امکانات CDN را که [تلگرام] فقط برای کاهش هزینه‌هایش استفاده می‌کرد، از آن بگیریم و در اختیار پیام‌رسان‌های داخلی بگذاریم.

آسوشه با تأکید بر اینکه تلگرام به تعهدات خود عمل نکرد، مدعی شد:

 تلگرام اطلاعات کاربران ایرانی را از کشور خارج کرد و بدین ترتیب از امکانات ما فقط برای کاهش هزینه‌های خود بهره می‌برد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم چنین امکاناتی را به‌جای تلگرام در اختیار پیام‌رسان‌های داخلی قرار دهیم.

به گفته‌‌ی معاون فناوری اطلاعات مرکز ملی فضای مجازی، تلگرام در ارتباطات اولیه از سرورهای اروپایی خود برای ارتباط کاربران ایرانی استفاده می‌کرد و از CDN-های مستقر درایران فقط برای کانال‌های پربازدید بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات