گزارش زومیت از روز اول الکامپ 2015: آلوده ترین روز پاییز، شلوغ ترین افتتاحیه

سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
نمایشگاه الکامپ امسال در هوایی سرد و آلوده آغاز به کار کرد. در ادامه با گزارش اولین روز از الکامپ ۲۰۱۵ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ در آلوده‌ترین روز پاییزی تهران در حالی کار خود را آغاز کرد که بسیاری از شهروندان ترجیح دادند برای کارهای غیر ضروری از منزل خارج نشوند.

با این حال نمایشگاه بیست و یکم نخستین روزش را نسبت به دوره‌های قبل شلوغ‌تر آغاز کرد و میزبان بازدیدکنندگانی تخصصی‌تر نسبت به دوره‌های قبل بود.

الکامپ 2015

رونق روز اول

امسال نمایشگاه الکامپ به نظر تخصصی‌تر می‌رسید، غرفه‌چینی‌ها مرتب‌تر از گذشته بود و دقیقا در ساعات بازگشایی درهای نمایشگاه، خبری از غرفه‌چینی نبود و تقریبا همه چیز سرجای خودش بود.

با توجه به هوای سرد، نمایشگاه در روز اول رونق داشت و تعداد زیادی بازدید کننده به نمایشگاه آمده بودند تا از تخصصی‌ترین رویداد آی‌سی‌تی کشور بازدید کنند.

تاخیر در افتتاحیه

اگرچه قرار بود مراسم افتتاحیه ساعت 9:30 صبح آغاز شود اما این مراسم با تاخیر یک ساعت و نیمه شروع شد و به جای وزیر ارتباطات، رییس سازمان فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور حضور یافتند.

الکامپ 2015

نشست‌ خبری

در نخستین روز برگزاری نمایشگاه فقط یک نشست خبری در غرفه سازمان فناوری اطلاعات با حضور نصرالله جهانگرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات و ناصرعلی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی برگزار شد. با این حال جهانگرد و سعادت به همه سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ستاد خبری منسجم

امسال برخلاف همیشه که فضای ستاد خبری فقط کاری بود، هر کس گوشه‌ای را انتخاب می‌کرد تا خبر یا گزارشی تایپ کند، مصاحبه‌ای تنظیم کند و خبرنگاران با یکدیگر پیرامون نمایشگاه بحث وگفت و گو میکردند. امسال از صبح ستاد خبری با آبمیوه و شیرینی و قهوه و چای پذیرای همه خبرنگاران بود و از سوی دیگر میزهای مرتب و اینترنت و لپ‌تاپ‌هایی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود تا در صورت همراه نداشتن رایانه همه بتوانند از تجهیزات خبری بهره ببرند.

در حاشیه

بازدیدکنندگان جایزه بگیر

مثل همیشه روز اول نمایشگاه هم با حواشی همراه بود. اگرچه به نظر می‌رسید که امسال نماشگاه شروع خوبی داشته و بازدیدکنندگان تخصصی‌تر شده‌اند، اما تعداد کسانی که برای گیفت و کاتالوگ و خودکار به نمایشگاه‌ آمده بودند هم کم نبود. با وجود هوای سرد نخستین روز، صف‌های طولانی برای دریافت سیم‌کارت‌های رایتل و اینترنت رایگان در حیاط نمایشگاه، فضای همیشگی نمایشگاه‌های تخصصی را یادآور بود که همیشه باعث زیر سوال بردن نمایشگاه تخصصی الکامپ می‌شد.

الکامپ

دستفروشان

مثل همیشه در ورودی اصلی نمایشگاه جایگاهی برای حضور دستفروشان بود و این بار علاوه بر فروش کیف و کفش و لباس، چند بساط دستفروشی هم به سیگار فروشان اختصاص یافته بود. بساط چتر و دستکش و ساندویچ و فلافل مثل همیشه برپا بود و این صنف هم مشتریان را گرد خود جمع می کردند.

نبود وسایل نقلیه عمومی

امسال برخلاف همیشه با وجود هوای سرد، وسایل نقلیه عمومی داخل نمایشگاه برای تردد بازدیدکنندگان در نظر گرفته نشده و بازدیدکنندگان مجبور بودند پیاده به سمت سالن‌های برگزاری نمایشگاه بروند.

الکامپ

نبود نقشه نمایشگاه

علاوه بر اینکه در نمایشگاه وسایل نقلیه عمومی وجود ندارد، نقشه‌ای هم ظاهرا در کار نیست و بازدیدکنندگان مجبورند حدس بزنند که در چه سالنی دنبال چه غرفه‌ای بگردند. این حال روز اول نمایشگاه بود شاید امروز و فردا کیوسک اطلاعات باز شود و دوباره وسیله نقیله عمومی بازدیدکنندگان را به سالن ها برساند.

برگزاری مسابقات

مثل همیشه برخی از شرکت‌ها برای شلوغ شدن غرفه‌های‌شان اقدام به برگزاری مسابقه و نیز دعوت از مجریان تلویزیونی کرده‌اند که باز هم مثل همیشه هیچ موضوعیتی با کلیت نمایشگاه الکامپ ندارد. مثلا یک شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنتی که انتظار نمی‌رفت، در روز نخست نمایشگاه از شهریاری دعوت کرده بود تا مسابقه‌ای برگزار کند و غرفه این شرکت را اینگونه شلوغ کند.

تهیه شده در زومیت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات