ثبت روزانه ۳۰۰ شکایت از پیامک‌های مزاحم

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روزانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی ثبت می‌شود که از این تعداد تاکنون ۲۰ هزار سرویس متوقف شده است.
تبلیغات

حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد که هم‌اکنون آستانه دریافت شکایات کاهش یافته است؛ تا پیش از این در صورت دریافت ۵ شکایت از یک شماره، آن شماره مورد بررسی قرار می‌گرفت؛ اما اکنون در صورتی‌که ۲ شکایت از یک شماره برای مزاحمت تبلیغاتی دریافت شود، شرایط بررسی می‌شود و اگر آن شماره پیامک انبوه ارسال کرده باشد سرویس پیامکی‌اش قطع می‌شود.

جوشقانی تأکید کرد که سازمان تنظیم مقررات در حال تدوین دستورالعمل و مقررات‌ است تا اپراتورهای تلفن همراه نیز در قالب سرشماره خود به کاربران پیامک تبلیغاتی ارسال نکنند.

وی گفت:

اپراتورها نباید در قالب پیامک اطلاع‌رسانی، تبلیغات کنند؛ چرا که اپراتور تنها در قالب پیامک می‌تواند سرویس‌های مالی مشترکان را گزارش کند یا اینکه به مشترک بگوید چه سرویس فعالی دارد یا به وی اطلاع‌رسانی کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه این مقررات در حال تدوین در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است، پیش‌بینی کرد که در جلسه آینده، این کمیسیون به یک جمع‌بندی خواهد رسید و موضوع ارسال پیامک اپراتورها به مشترکان را ساماندهی می‌کند. در این دستورالعمل موضوع پیامک ارزش افزوده نیز آمده است.

وی افزود:

در این زمینه به اپراتورها نیز تذکر داده و اعلام کرده‌ایم که صرفا می‌توانند برای اطلاع‌رسانی خط مشترک، به وی پیامک بدهند.

به گفته‌ی جوشقانی، در زمینه خدمات مبتنی بر محتوا که در قبوض مشترکان تلفن همراه دیده می‌شود نیز اپراتور موظف به شفاف‌سازی کامل و درج جزئیات این صورت‌حساب است و در‌صورتی که این اقدام را انجام ندهد، مشترک می‌تواند شکایت کند و با اپراتور برخورد خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات