نتیجه نظرسنجی: کاربران زومیت به خدماتی فراتر از تغییر تعرفه‌های اینترنت غیر حجمی می‌اندیشند

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نتیجه‌ی نظرسنجی زومیت نشان از این دارد که کاربران تغییرات اعمال‌شده در تعرفه‌های اینترنت را رضایت‌بخش نمی‌دانند و دریافت خدمات از روش‌های نوین را بیشتر ترجیح می‌دهند.
تبلیغات

پس از هفته‌ها جنجال بر سر تعرفه‌های اینترنت که با تغییرات مکرر توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات همراه بود، بالاخره شاهد ثباتی در ارائه‌ی تعرفه‌های اینترنت توسط شرکت‌های مختلف بودیم. هرچند پهنای باند اختصاص داد‌شده طبق جدول مصوب برای تمامی شرکت‌ها ثابت است؛ اما شرکت‌ها در میزان ترافیک منصفانه‌‌ی در نظر گرفته‌شده که ماهانه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند وارد رقابت شدند و بعضا با دست و دلبازی و فراموش کردن شکایات خود در مورد کاهش سوددهی، تعرفه‌ی اصلاح ‌شده‌ی خود را با چندین برابر کردن میزان قبلی، اعلام می‌کردند. 

با وجود همه‌ی تغییراتی که شاید در نگاه اول رضایت‌بخش به نظر برسد، اما واقعیت چیز دیگری نشان می‌دهد. همانطور که می‌دانید، کیفیت پایین زیرساخت مخابراتی مبتنی بر سیم‌های مسی در کنار انحصارطلبی مخابرات برای بهره‌برداری از شبکه‌ی فیبرنوری باعث شده است دست شرکت‌های سرویس‌دهنده برای ارائه‌ی خدمات بهتر بسته باشد. کاربران زومیت با شرکت در نظرسنجی این هفته نشان دادند که تغییرات اعمال‌شده در مسیر تغییر تعرفه‌های اینترنت را قدمی کوچک رو به جلو می‌دانند و انتظار دارند کیفیت خدمات همپای ایده‌آل جهانی به پیش برود. در واقع کاربران انتظار دارند دست‌اندرکاران امر، فناوری‌های جدید و به‌روز انتقال اطلاعات نظیر VDSL را در اختیار داشته باشند. 

در نظرسنجی زومیت ۶۸۶۰ نفر شرکت کردند که نزدیک به نیمی از این تعداد (بیش از ۴۹ درصد) اعلام کردند از تعرفه‌های جدید اینترنت ناراضی هستند و ترجیح می‌دهند خدمات بهتری نظیر VDSL دریافت کنند. 

نتیجه نظرسنجی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات