اتصال ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت پرسرعت تا سال ۹۹

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت ارتباطات زیرساخت در نظر دارد طی برنامه ششم توسعه، تا سال ۹۹ حداکثر ۸۰ درصد خانوار‌های ایرانی به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

شرکت ارتباطات زیرساخت، تصویری کلی از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تا پایان سال ۹۹ ارائه کرده که بر اساس آن، افزایش ترانزیت بین‌الملل، افزایش پهنای باند اینترنت، افزایش دسترسی به خدمات پهن‌باند و افزایش متوسط سرعت اینترنت در دستور کار قرار گرفته است.

در همین راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درصدد تأمین دسترسی حداقل ۸۰ درصد خانوار ایرانی به خدمات پهن‌باند و نیز افزایش متوسط سرعت اینترنت مشترکان تا ۲۰ مگابیت بر ثانیه است.

در همین‌ حال در راستای افزایش پهنای باند اینترنت کشور، مدل ترافیک شبکه بر اساس ترافیک داخلی و بین‌‌المللی، باید ۸۰ به ۲۰ درصد باشد. از سوی دیگر برقراری امکان دسترسی اینترنت پرسرعت به ۹۰ درصد روستاهای کشور از دیگر وظایف وزارت ارتباطات است که باید تا پایان سال ۹۹ محقق شود. 

در این برنامه‌ریزی بازار کسب و کار ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به ۳ برابر میزان فعلی و ارزش آن تا پایان سال ۹۹ به ۹۰ هزار میلیارد تومان برسد.

حجم سرمایه‌گذاری مستقیم برای توسعه شبکه‌های دسترسی و زیرساخت‌های لازم معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان و نرخ رشد ارزش افزوده بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۹.۴ درصد در نظر گرفته شده است.

تصویر کلان بخش ICT کشور تا پایان برنامه ششم توسعه، افزایش ۱۰ برابری ترانزیت بین‌الملل و نیز رساندن ظرفیت آن به ۵ هزار و ۵۸۰ گیگابیت بر ثانیه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات