در سرما به فکر بی‌کاپشن‌ها باشیم

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امسال زودتر از سال‌های گذشته هوا سرد شد و از چند روز پیش نیز برف در بسیاری از مناطق کشور شروع به باریدن کرده است. زمستان زیبا است، برف دوست داشتنی است اما در کشورمان هستند بسیاری که سرپناه مناسب ندارند، لباس‌شان به اندازه‌ی کافی گرم نیست و البته نیاز به حمایت دارند. بیایید دست به دست هم دهیم تا حداقل لباس گرم بر تن کودکان کنیم.
تبلیغات

برای کمک کردن به دیگران نیازی نیست همیشه چند صد هزار تومان هزینه کنید بعضی اوقات با هزینه‌ی کم نیز می‌توانید خیری به نیازمندان برسانید. به دنبال سرد شدن هوا و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، امروز در زومیت قصد داریم تا استارتاپی به نام مهربانه را به شما معرفی کنیم که تلاش می‌کند تا کمک‌های مردمی را به دست موسسه‌های خیریه برساند. پیش از هر چیز لازم می‌دانم که به این موضوع اشاره کنم که شخصا با مدیران این استارتاپ جلسه‌ای داشتم و از کم و کیف کار آن‌ها مطلع هستم و اطمینان می‌دهم که استارتاپ در تلاش است تا هدف اصلی خود که کمک به مردم نیازمند است را دنبال کند. مهربانه استارتاپی است که برای اولین بار در ایران برای حمایت از موسسه‌های خیریه‌ی رسمی راه‌اندازی شده است. این سیستمِ تامین سرمایه جمعی به گونه‌ای است که پروژه‌ای از سوی یک موسسه خیریه به مهربانه معرفی می‌شود و برای تامین سرمایه مورد نیاز این پروژه، زمان و مبلغ مشخصی، تعیین می‌شود. مهربانه هیچ محدودیتی در تعریف پروژه‌ها ندارد اما هر پروژه باید دقیقا در زمان مشخص شده مبلغ مورد نیاز را تامین کند. اگر در این مدت زمان، پول مورد نیاز جمع‌آوری شود، پروژه موفق اعلام شده و مبلغ به موسسه خیریه پرداخت می‌شود. اما اگر در این مدت زمان معین، هدف پروژه تکمیل نشود پروژه ناموفق اعلام شده و مبالغ حمایتی واریز شده، به حساب حامیان برگردانده می‌شود. این روش همه یا هیچ نام دارد که یکی از کاراترین مدل‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فضاهای آنلاین و از اصلی‌ترین سیاست‌های مهربانه است.

مهربانه طی ۱ سال و نیم فعالیت خود موفق به کسب ۳ جایزه شد. این جوایز برای برترین طرح مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، برترین سایت سرویس آنلاین در جشنواره وب و موبایل ۹۳، برگزیده نوآوری در خدمات به مناطق محروم در جشنواره فاوا ۹۴ بوده است.

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت مهربانه با کمپین‌های مختلف آن‌ها آشنا شوید اما کمپینی که بیش از همه نظر من را به خود جلب کرد و باعث شد امروز و در این روز سرد برفی به معرفی مهربانه بپردازم، کمپین «بیاید گرما ببخشیم» است که در آن تلاش می‌شود تا برای ۴۰۰ دختر و پسر نیازمند یتیم کفش و کاپشن تهیه شود. جزئیات پروژه را از زبان خود مهربانه بشنوید و اگر مایل به کمک بودید از طریق این آدرس اقدام کنید.

بیاید گرما ببخشیم!

امسال سرما زودتر از سال‌های دیگه به خونه‌هامون سر زد. بارون و باد غافلگیرمون کردن و زودتر مجبور شدیم لباس‌های تابستونی و زمستونی‌مون رو با هم عوض کنیم. بخاری‌ها و شوفاژها زودتر روشن شدند. بارون زودتر شهرمون رو شست. تو این کم‌آبی که هر روز حرفش رو می‌شنویم شنیدن صدای بارون آهنگ قشنگی داره اما همین گوشه و کنار، شاید دو کوچه- خیابون بالاتر یا پایین‌تر، شاید یه شهر اینورتر یا اونوتر آدمایی هستن که اومدن پاییز و صدای بارون، لرز به تن‌شون میاره. آدمایی که لباس گرمی ندارن که بخوان از کمداشون بیرون بیارن و زمستون رو باهاشون سر بکنن.
مهربانه یه تصمیمی گرفته. تصمیم گرفته که یه کمپین راه بندازه برای تهیه لباس گرم برای هر آدمی که تو هر نقطه‌ای از ایران، دست و دلش از باریدن بارون میلرزه. در هر حال حاضر مهربانه دو تا پروژه هم در راستای این کمپین داره پیش میبره. یکی پروژه تهیه کاپشن برای ۴۰۰ دختر و پسر نیازمند یتیم که با همکاری خیریه یاوران ایتام داره انجامش میده و یکی هم پروژه تهیه کفش و کاپشن برای ۷۰ تا بچه تو کتیج سیستان و بلوچستان.
مهربانه از همه خیریه‌های سراسر ایران دعوت می‌کنه که اگر پروژه‌ای دارن که می‌تونه تو کمپین “بیاید گرما ببخشیم”  قرار بگیره، رو کمکش حساب کنه.
مهربانه از همه مردم ایران دعوت می‌کنه که دستای مهربونشون رو به هم بدن تا گرما رو به آدم‌ها ببخشیم. باشد که صدای بارون برای اونا هم یک موسیقی گوش‌نواز باشه.
یادمون باشه حتی ۱۰۰۰ تومن هم کمک بسزایی به این پروژه می‌کنه. با هم شادی بیافرینیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات