تاسیس نمایندگی فورد در ایران واقعیت دارد؟

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
چند روزی است در رسانه‌های و سایت‌ها خبرهایی مبنی بر اقدامات اولیه برای تأسیس نمایندگی فورد در ایران توسط واردکنندگان خودرو منتشر می‌شود. آیا تأسیس نمایندگی فورد در ایران واقعیت دارد؟
تبلیغات

تأسیس نمایندگی شرکت‌های بزرگ اتومبیل‌سازی دنیا بعد از امضای برجام در کشور در خبرهای ضدونقیض منتشر می‌شود و مسئولان اجرای همکاری بین خودروسازان ایران و خودروسازان دنیا را به‌روزهای پس از اجرای کامل برجام یعنی ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی موکول می‌کنند.

چند روزی است که تأسیس یا دریافت نمایندگی فورد، اتومبیل‌سازی برجسته آمریکایی در برخی رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. همه منتظر تأیید این خبر هستند. برخی بر این باورند که حضور فورد، فیات یا دیگر برندهای معتبر جهانی می‌تواند سبب افزایش کیفیت خودروها در ایران و افت قیمت خودروهای دیگر برندها شود. خبر تأسیس یا دریافت نمایندگی فورد در ایران چقدر صحت دارد؟

رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرده که شرکت خارجی متقاضی اخذ نمایندگی در ایران، ابتدا باید اقدام به ثبت شرکت و دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت کند و تاکنون مراجعه‌ای از شرکت ایرانی مدعی اخذ نمایندگی فورد نداشته‌ایم.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران اخذ نمایندگی فروش شرکت فورد توسط یک شرکت ایرانی و مراجعه‌ای در خصوص دریافت مجوزهای لازم برای واردات یا تأسیس دفتر نمایندگی این شرکت آمریکایی را رد می‌کند.

او می‌گوید:

شرکت فورد برای حضور در ایران باید در ابتدا از طریق ثبت شرکت‌ها اقدام کند و با مراجعه به مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت و معدن و تجارت برای دریافت مجوزهای لازم صنفی و قانونی اقدام کند.

به نظر شما شرکت‌های خودروساز معتبر مانند فورد، فیات، پورشه، مازراتی، بنز، بیوک و غیره به شرکت‌های ایرانی مجوز نمایندگی داده یا در ایران نمایندگی تأسیس می‌کنند؟ نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات